#1 Skrevet Juli 31, 2005 Noen som vet hva som kan være feil ? Er lyset der koblet slik at alt ryker dersom én pære går ? Alt lyset i dashbordet, pluss instrumentene og varmeapparat-bryterne i midtkonsollen sluttet plutselig å lyse. Og har ikke lyst å skru fra hverandre alt og sjekke en og en pære om noen her har noe annet å komme med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2005 antar at lysene er paralellkoblet, slik at dersom 1 ryker, så skal de resterende fortsette og lyse.. som kan kan ha skjedd: en sikring som har gått (dette har du vel sjekka) eller det kan være en krets i lyssystemet som er brent av, en kondensator eller noe annet humbug 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2005 Prøv å rikle litt på justeringsbryteren for lysstyrken i dashbordet. Det er ikke unormalt at denne 'brenner opp' etter noen års fartstid. Først sjekker du sikringa selvsagt, så sjekker du at du får parklys i lyktene dine når du opererer lysbryteren (for å sjekke at denne ikke er defekt) og så kontrollerer du justeringsbryteren bak instrumentpanelet. Jeg tipper feilen ligger i sistnevnte Alternativt kan det jo være en jordforbindelse som er dårlig, men et sted må man jo begynne uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2005 På Touranen min skjedde det noe her forleden. Alt lyset i dashbordet, varmeapparatet, radio etc. forsvant. Det var slik at det lyste ca 2 sekunder etter at jeg slo på lysbryteren, men så sluknet det. Hver gang jeg slo på lysbryteren skjedde det samme. Løsning: Fikk tips av en VAG-mann at han hadde opplevd at lyspæren i sigarettenneren var røket, og da hadde alt lyset i dashbordet blitt borte. Hos meg virket lyspæren i sigarettenneren, men jeg kom til å tenke på at venstre parklyspæren foran hadde røket, og jeg hadde ikke giddet å skifte den. Så hadde også nylig en (av tre) baklyspære på høyre side bak røket. Da oppsto problemet med lyset i dashen. Så skiftet jeg lyspærene som var gåen på utsiden av bilen, og vips ble det lys også inni bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2005 Va borti det samma på ein civic, og der va det iallefall sikringen så va gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2005 Hadde samme problem på min ex. A80, der var det potensiometeret som var defekt (det som Kay refererer til). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...