Anbefalte innlegg

Må bytte støtdempere nå og lurer da på hva man skal velge :confused: Det sitter 30mm Eibach fjører på bilen, tror det er original dempere nå. Har hørt på originale både vanlige og sportsunderstell, sportsunderstelldemperne passer vel på en bil uten dette originalt? Var ikke prisforskjell på disse: 1365,- pr stk. Det er vel ikke spesielt billig? Er det noen andre alternativer? Komfort er egentlig viktigst, men : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke kjøper de orginal så går vel det meste greit :) Tenker da selvsagt kun på at orginale dempere er dyyyyrt.

Selv har jeg god erfaring med Sachs dempere. Gass blir litt hardere, olje mykere. Om du har 30mm senkesett burde det vel gå greit med standard dempere. Sportsdempere har ofte kortere stang for at ei kortere fjær ikke skal slippe fjærskålene når du heiser opp bilen osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har KYB Ultra SR dempere på min (sammen med 30mm EiBach), funker som en drøm...

Stiv og fin i svinger, samt behagelig nok til "vanlig kjøring" ....

NB! Husk å fore ut hylsene på bakdemper'ne .. ;) ..

LucaZ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De KYB Ultra SR demperne er det sportsdempere? Forhørte meg med en forhandler av disse her i området, men han fant egentlig bare demperne bak? : rolleyes Jeg trenger foran, så jeg lurer på om du har noe artikkel. nr. eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De KYB Ultra SR demperne er det sportsdempere? Forhørte meg med en forhandler av disse her i området, men han fant egentlig bare demperne bak? : rolleyes Jeg trenger foran, så jeg lurer på om du har noe artikkel. nr. eller noe sånt?

Skal titte gjennom kvitt.-bunken iløpet av kvelden, så sender jeg art.nr imorgen ...

I min verden blir Ultra SR'ne definitivt å regne som sportsdempere ... rolleyes

Fra å "slingre rundt i en PKW", ble vårens demper og fjør skift belønnet med en forfriskende oppgradert kjøreglede :) .. (nesten som å ratte rundt i Abarth'n igjen .. ) .. Selv med mine "Donald-Dekk" (som en så fint komenterte før idag :) ), satt 80'n som klister... : smil :;)

Importør av KYB er Sørensen og Balken, vet ikke om de selger direkte, men de forsyner bla CD Cardic f.eks ...

God kveld ..

LucaZ

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: grønn :

Her finner du produkt-info

KYB

PS: Sjekk hva slags understell bilen din forlot fabrikken med ;) - bokstavkodene finner du i servicehefte eller på sticker'n i reservehjulbrønnen ..

1BA = Vanlig understell

1BE = Sports understell (fabrikk senket)

1BB = Schlechtwegeausführung (den for du oversette selv .. : klø : )

(Hadde vært litt greiere om det var mulig og få kjøpt bok på engelsk .. -

sliter til tider hardt med ett par "funky" tyske ingeniør ord skal sies ...

men bildene i manualen er fine da .. : rolleyes )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4 bruker jeg Bilstein B6 Sport nå, er jo ikke senkede biler denne, men 30 mm går nok bra allikavel med den demperen.

Jeg er veldig fornøyd med mitt valg, bilen har ikke lenger vagging over dumper i svinger osv, og så er den litt, men ikke mye stivere. Merker det godt med passasjerer/last i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.