#1 Skrevet August 1, 2005 Er det noen i klubben med 19" på sin A3 og har noe erfaring rundt med denne felgstørrelsen her? Neste sommersesong så har jeg lyst på 19"ere, uvisst hvilke enda. Men om det passer med tanke på bredde er enda ett spørsmål for meg. Pr. idag kjører jeg med 7x17 OZ, med 225 på dekka, dette går akkurat javnt med hjulbuene foran, og så er de noe på innsiden bak. Går ikke dette dårlig da om jeg må ha, si f.eks 8x19/8.5x19 med 225/235 dekk? Er ikke så kjent med dette angående dekk og felg, så jeg setter pris på hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 1, 2005 ekke sikker på dette med plass til dekka men har i hvertfall sett at flere bruker 235/35-19 dekk og 8"x19" et 35 felger på blant annet golf IV og audi s3/a3 men hvet ikke om de har valsa hjulbuene sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2005 ekke sikker på dette med plass til dekka men har i hvertfall sett at flere bruker 235/35-19 dekk og 8"x19" et 35 felger på blant annet golf IV og audi s3/a3 men hvet ikke om de har valsa hjulbuene sine det er derfor det hadde vært litt kjekt med noen med A3, eller Golf IV som du nevner som har 19" på sin som kunne sagt litt. Sitter vel kanskje noen guruer her inne som kan litt allaround også kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2005 Jeg Har 19*8,5 ET 35 med 235/35/19 På min A3. Den er senket 35 mm med koni kit. Og dette funker veldig bra til normal kjøring, men mangler litt innerskjermer etter noen turer på rudskogen sist helg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2005 Hehe Men hvordan er dekka dine i forhold til hjulbuene? Kan umulig skjønne hvordan de ikke kan stikke utafor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2005 Her er jo en A3 med 19" felger.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31035 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2005 Her er jo en A3 med 19" felger.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31035 Se der ja.. Det ble stilig. Sendte han PM jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 3, 2005 Kan umulig skjønne hvordan de ikke kan stikke utafor? Det har jo med inpress på felgen å gjøre... få tak i riktig innpress så går det nok greit. Sett på 215/35 så er du safe.Litt valsink kan det nok bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2005 Det har jo med inpress på felgen å gjøre... få tak i riktig innpress så går det nok greit. Sett på 215/35 så er du safe.Litt valsink kan det nok bli. Blir ikke 215 dekk veldig smalt på en.. si 8" bred felg? Vil ikke ha noe kant på felgen. klar over at det har noe med innpress å gjøre ha, må ha en felg som har større verdi enn originalt, altså 38mm. Men da er jeg redd det vil gå dårlig igjen pga demper, må neste ut å sjekke det etterpå. Tror ikke det er rare klaringa nå engang, men det skal jo ikke stemme det heller, siden folk får på 19" trossalt. Takker for svar så langt folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2005 Men hvordan er dekka dine i forhold til hjulbuene? Har 19" felger me 235/35 på min A3. me 8,5" bredde. å di stikker ikke på utsiden av sjermen. Jeg kunne fint ha fådt på 20" felger også. Men me tanke på at bilen skal senkes snart er ikke d serlig lurt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2005 Dekka er omtrent javnt med hjulbue foran, bak så har jeg masse å gå på ut. Når jeg senka bilen for første gang så kunne jeg legge bilen "over" dekka bak, men da var jo kjøre egenskapene mer eller mindre vekk. Med tanke på fanger også. Skal gå ut å ta ett bilde eller 2 etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2005 Dekka er omtrent javnt med hjulbue foran, bak så har jeg masse å gå på ut. Når jeg senka bilen for første gang så kunne jeg legge bilen "over" dekka bak, men da var jo kjøre egenskapene mer eller mindre vekk. Med tanke på fanger også. Skal gå ut å ta ett bilde eller 2 etterpå.. Hær kan du nu se hvordan min bil blei seende ut me 19" felger. Men bilen blei mye bedre å kjøre svinger med når det kom breie dekk på. http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3639 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2005 Ja jeg merka stor forskjell å gå over til bredere dekk, alstå OZ felgene og coilover sett, sitter merkbart bedre på veien! Fin bil forresten Kim, ser at A3'ene gjør seg veldig med 19"ere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 5, 2005 Takker. Ja det gjør seg med store felger på bilen. Hørte at man skal klare å få 20" felger på a3. Så nu sitter jeg å vurdere å bruke 19" felgan som vinterfelger. Men det er vel kansje en ide å bredde sjerman da. Men for all den kjøp større felger. Det gjør susen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 5, 2005 Går for 19" ja? Det blir knall det.. Med så mye "voldsom" styling blir det ikke mer enn at det ser riktig ut med 19" tror jeg.. Få den tilstrekkelig lav og få hjulene til å fylle ut som de bør så blir det helt supert det her Edvin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 5, 2005 Hørte at man skal klare å få 20" felger på a3. Skal ikke være noe problem det. 225/30-20 er ikke noe særlig større enn 235/35-19. Problemet er faktisk å få tak i felger. Prøvde å få tak i til min for ett par mnd siden, men det var veldig dårlig utvalg i 5/100. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 5, 2005 Problemet er faktisk å få tak i felger. Prøvde å få tak i til min for ett par mnd siden, men det var veldig dårlig utvalg i 5/100. Har du prøvd hos "Sharif". Vis ikke så prøv i usa. dær får du tak i det meste. Men 225/30 er noen veldig dyre dekk. da ville æ heller gådt for 235/30. litt mer normalt. Men alt er jo dyrt når det er snakk om dekk til 20" felger. Men noen som har kjørt me 19" felger på vinter før? Det er jo greit æ har 4trekker, men skulle helst ha hadt piggdekk hær oppe i nord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 5, 2005 Nangkang har kommet med 225/30 nå. det er jo billig ihvertfall. Vil ha TSW kyalami chrom. de skal komme i september. men det blir sikkert utsatt igjen. Høres sinnsykt dyrt ut med 19" vinterdekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 5, 2005 Høres sinnsykt dyrt ut med 19" vinterdekk... Ja dyrt er det, men det er prisen man må betale. Trur vinterdekkan kommer på ca 3000 pr stykk. Men sjangsen for at det blir gjort i år er heller liten. Blir nåkk heller di små 16" som blir vinterfelger i år desvere. Men send mæ bilde vis du får på 20" felger. for d høres rått ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 5, 2005 felgene ligger fortsatt i bestilling. men jeg tviler på om jeg gidder å handle felger i september. venter til våren. Ligger photoshop bilder i den store photoshop tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 5, 2005 Skal ikke være noe problem det. 225/30-20 er ikke noe særlig større enn 235/35-19. Problemet er faktisk å få tak i felger. Prøvde å få tak i til min for ett par mnd siden, men det var veldig dårlig utvalg i 5/100. 225/30 20 er faktisk litt mindre enn 235/35 19 på kalkulatoren. I praksis er de etter min erfaring ca like store. Kommer vel mer og mer 20 toms felger i 5x100 boltsirkel, men utvalget er litt skrallere enn med 5x112. Ellers funker jo alle RH felgene som har adapter-system til 5x100. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 5, 2005 Kommer vel mer og mer 20 toms felger i 5x100 boltsirkel, men utvalget er litt skrallere enn med 5x112. Ellers funker jo alle RH felgene som har adapter-system til 5x100. Ja men prisen er jo ikke serlig billig, spesielt ikke siden (sånn som æ vil ha) skrudde kromede felger i 20" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 6, 2005 Går for 19" ja? Det blir knall det.. Med så mye "voldsom" styling blir det ikke mer enn at det ser riktig ut med 19" tror jeg.. Få den tilstrekkelig lav og få hjulene til å fylle ut som de bør så blir det helt supert det her Edvin! Får håpe på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 6, 2005 Skal ikke være noe problem det. 225/30-20 er ikke noe særlig større enn 235/35-19. Problemet er faktisk å få tak i felger. Prøvde å få tak i til min for ett par mnd siden, men det var veldig dårlig utvalg i 5/100. Snakk med Henning Eigeland på Drammen lokalag.. han kjører audi a3(s3) med 19 tommere fra sharif.. ser veldig bra ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...