#1 Skrevet August 1, 2005 Har en snodig feil på en 87 VW Golf 1.6 GL... Når kjølevifta slår inn, stopper motoren og nekter å starte før vifta har slått seg av... Da starter bilen med en gang, som om ingenting skulle ha hent... Jeg vet med sikkerhet at det ikke er pga dynamoen, batteriet eller jordingen er dårlig, jeg har til og med koblet ut selve vifta, men motoren stopper når tempføleren gir beskjed om at den skal starte... Det er for ikke så lenge siden montert inn alarm i bilen, kan det være slik at de har montert feil slik at startsperra slår inn samtidig med vifta? Han som eide bilen hadde hørt med Møller og de sa at muligens sluttstykket bak tenningslåsen gjorde dette... Noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2005 Denne bilen har ikke elektronisk startsperre, så da mener jeg at de koblet startsperren på alarmen inn på den ledningen som ga spenning til starteren. At man på den måten fikk hindret bilen i å starte. Så det spørs vel om det er alarmen som gjør at den stopper. Men du kan jo prøve å sjekke ledningene under rattstammen om de har koblet seg inn der med alarmen. Alternativt kan det jo være at det er koblet feil med vifta, at spenningen til tenningen "jordes" mot vifta. Da kan du oppleve at releer og lignende faller ut, som igjen stopper motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2005 Var nok alarmen, de hadde klippet seg inn på jordingsledninga på tenninga, kobla de to ledningene sammen igjen, og vips... Alt i orden... Star Auto i Bærum som har montert, og ifølge kilder er de ikke helt med i svingene virker den som... hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2005 Grattis med "go jord"! Utrolig hva som kan gå galt inni en bil av og til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 3, 2005 Fantastisk at det går ann å bomme sånn på koblingene. Men det var godt at du fant feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...