Defa alarm tapper batteriet

Anbefalte innlegg

Hvor mye strøm skal alarmen dra egentlig? Bilen tåler ikke å stå i ro i 2 uker. Da er batteriet flatt. Har helt nytt 88 amp batteri og dynamoen er bare et par år gammel... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alarmen skal dra veldig lite strøm. Men det er en kjennsgjerning at mange slurver litt med kontaktene når de installerer defa, og det får de fleste eiere oppleve når bilen og alarmen har blitt noen år.

 

Du er sikker på at det ikke er brudd i en ledning noe annet sted i bilen da?

 

Dersom du kobler et multimeter mellom batteriet og resten av bilen kan du se hvilket strømtrekk du har til enhver tid. Du kan også måle i sikringsboksen for å se om det er noen kurser som drar mer strøm enn normalt.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det skal jeg sjekke ut. Alarmen ble montert hos Audi i stavanger og det er vet godt og vel 3 år siden ja...

Mange takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei du har vell ikke tillfeldig vært på ferie to uker og stått på gardermoen? sliter selv... noe som tapper meg for strøm.. endten er det anlegget eller så er det alarmen.. si i fra når du finner det ut.. ,må ta en liten sjekk selv på kjerra.. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa trekker ca 50-100 mAh, iallefall gjorde min det da jeg hadde det på forrige bilen.

For å finne en strømtjuv, kan du ta multimeteret og stille det på strømmåling (A), og ta ut en og en sikring og måle over der sikringen stod, så ser du om det går noe strøm. Dersom du ikke finner noen ting der, så er dynamo og starter koblet utenom sikringer, og da må du måle direkte fra en batteripol til kabelen som da er koblet fra.

 

Dersom det går noe strøm der, så er ofte anlegg og DEFA koblet med egne sikringer. En annen ting, dersom det går strøm, kan en kakke på startreléet og se om verdiene endrer seg, event skru av strømkabelen på starteren.

 

Når strømforbruket forsvinner har du lokalisert feilen.

 

Nå skal det nevnes at la oss si 100 mAh tilsvarer 2,4Ah i døgnet, 33,6 mAh på 14 dager. Ett blybatteri leverer greitt med strøm uten å ta skade ned til ca 40-50% av kapasiteten. Med litt selvutlading, kan det gi trøbbel med start. Og hvis ikke laderegulatoren på dynamoen din gir høy nok spenning, så vil heller aldri batteriet bli full-ladet. Kun opp til 90% eller noe. Tommelfingerregelen er 14,4V ladespenning ved 20 grC og du får fullt batteri. Jeg kjøpte en på 14,6V, og hadde da ca 14,4 på batteriet. Standard er ofte 14.0 volt på dynamoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse bre info her ja.... takker for det. Skal sjekke litt i morgen.... Ja den hadde stått 15 dager på værnes ja...... surt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en alarm trekker 50-100 mA er det noe galt.

 

Fra Defa.no:

alarm_hidden.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er deffinitivt noe som smeller og puttrer på den ene ledningen fra batteriet.. en litt tjukk kabel i fra batteriet.. stygt redd for det er alarmen.. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sto ikke i et parkeringsanlegg med Lysstoffrør ?`?

De har en tendens til og suge deg tom for strøm ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.