PROBLEM ved mont av senkefjærer AUDI A4,-95..??

Anbefalte innlegg

Hei

 

Problemet:

En kamerat har en A4 1995 mod, (1,6 : rock : ) her som ble levert inn på et verksted for å få satt på senkefjærene (40 mm for øvrig).

 

Dagen etter sier verkstedet:

"Nei her er det en bolt/skrue/mutter i forstillingen som sitter så inni granskauen fast at vi tør ikke å prøve å løsne den.....Hvis vi mot formodning skulle knekke den må det skiftes en vesentlig og dyr komponent i forstillingen...!!!

 

Han fikk ikke noen ytterligere forklaring på hva eller hvor denne delen satt...

 

På Møller har han fått pris på 6 tusen...(!!!) : bråk : for jobben å bytte fjærer...og ES i Tr.heim sa at de ikke kunne matche den prisen.

 

Noen her som har noen forklaring på dette eller har vært borti lignende...??

 

Svar mottas med takk... :tilber:

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt rart ut, for i utgangspunktet så behøver man bare å løsne 2 muttere i toppen, en kraftig bolt i bunnen og styrekulen eller hva det heter.

 

Og om mutterne i toppen skulle knekke så gjør det ikke noe, og dersom den kraftige bolten i bunnen skulle knekke så er det bare å slå den ut.

 

Men men, verkstedet "vet vel best" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt rart ut, for i utgangspunktet så behøver man bare å løsne 2 muttere i toppen, en kraftig bolt i bunnen og styrekulen eller hva det heter.

 

Og om mutterne i toppen skulle knekke så gjør det ikke noe, og dersom den kraftige bolten i bunnen skulle knekke så er det bare å slå den ut.

 

Men men, verkstedet "vet vel best" :)

 

Trenger ikke løsne styrekulen heller, det går å få demperen av uten å løsne denne. Ikke sikkert verkstedet vet helt hva de gjør, alltid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør jobben sjøl! Bør vel ikke by på mange problemene. Bare husk å ta en 4hjulskontroll på bilen etterpå. Koster 1050 på min lokale VAG verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bolten som holder di øvrearmene,som regel bruker å sitte noe jævlig fast,

men den er ikke nødvendig å løsne i det hele tatt.

vist du tar opp panseret da finner du to "propper" på demper tårnet på hver side, pill ut disse løsn skruen nedi. og så løsner du bolten som er nede på dempern og vips så er dritten ute..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør jobben sjøl! Bør vel ikke by på mange problemene. Bare husk å ta en 4hjulskontroll på bilen etterpå. Koster 1050 på min lokale VAG verksted.

 

Gjør det gjerne sjøl ja. Men har satt på 40 mm fjærer på flere Golf II og Audi 80 og har aldri tatt 4hjulskontroll etter det....hatt bilene i flere år etter det og ingen unormal dekkslitasje.... : vinke :

 

Hørte med en vag-mekaniker som sa at verdiene på hjulinnstillingene endret seg så lite ved såpass moderat senking at det ikke var nødvendig å justere.... : dum :

 

Kanskje det er annerledes på en -95 A4... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bolten som holder di øvrearmene,som regel bruker å sitte noe jævlig fast,

men den er ikke nødvendig å løsne i det hele tatt.

vist du tar opp panseret da finner du to "propper" på demper tårnet på hver side, pill ut disse løsn skruen nedi. og så løsner du bolten som er nede på dempern og vips så er dritten ute..

 

Her er det nok hva de mente var problemet ja...får ta en nærmere titt på bilen så får vi nok skiftet de selv....penger spart osv... : smil :

 

Takk for tipset/-ene... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du logger deg inn på hovedsidene og velger "guider" i menyen på venstre side så finner du det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.