#1 Skrevet August 2, 2005 Jeg har en VW Passat 1,9 TDI, 2000 mod med 115 hK pumpedysemotor. I den senere til har jeg vært plaget med luft i kjølesystemet og kjølevannslekasje. Ser ut som om det er for stort trykk i systemet Det er bare lekasje gjennom overløpsnippelen i ekspansjonstanken, ingen slanger som lekker (har satt en liten slange på overløpsnippelen til eksp. tanken så det skal ledes ned under bilen) Hva er det som gjør at kjølesystemet blir trykksatt. Er det mulig å regulere det, annet enn det lokket på eksp. tanken bestemmer. Kan det være symptom på lekasje i toppakning. Hvis noen har tips, tar jeg gjerne i mot... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2005 kan høres ut som en toppakning. men ville sjekket litt mere først før en river av toppen. Møller kan dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2005 Det høres ut som topp pakningen din har tatt kvelden ja... samme problemet i golfen min(golf 2). når jeg byttet den forsvant trykket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2005 Jeg hadde de symptomene på en 115 hk Passat pdi. Toppakningern var defekt. I følge Møller Trondheim er ikke det noe ukjent fenomen på 115 hk motorene.sørg for at du får toppakningen til 130hk motoren, som er en stålpakning og tåler mye mere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2005 Takk for tilbakemeldingen, og tipset. Siden jeg har en 2000 modell er jo garantien utgått. Hva kostet det ? 15-20.000.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2005 Tror nok Møller vil ha opp mot 10k. Da det ikke er lagt inn toleranse for evt. planing av topp er det mulig de vil bytte den og. Jeg fant et billigere verksted,skiftet toppakningen og slapp unna med ca 4k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2005 Tror nok Møller vil ha opp mot 10k. Da det ikke er lagt inn toleranse for evt. planing av topp er det mulig de vil bytte den og. Jeg fant et billigere verksted,skiftet toppakningen og slapp unna med ca 4k. Toppakningsbytte koster 13.500.- (inkl kjøleveske, motorolje og toppdeksel til kr 1.600.-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2005 synd du bor så langt unna eller så kunne jeg ha hjulpet deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2005 Se om du evt finner et uavhengig verksted i nærheten dersom du syns Møller er for dyre. Det er ellers et kjent fenomen at 115hk pakningen er dårlig. Det anbefales faktisk å bytte den før en chipper disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2005 Se om du evt finner et uavhengig verksted i nærheten dersom du syns Møller er for dyre. Det er ellers et kjent fenomen at 115hk pakningen er dårlig. Det anbefales faktisk å bytte den før en chipper disse motorene.[/QUOT er det pumpe dyse motor eller vanlig vi snakker om her? om topppakning skifte alså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2005 Snakker spesielt om 115hk PD-motoren. Toppakning fra 130hk anbefales til 115hk om du skal chippe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 28, 2005 Snakker spesielt om 115hk PD-motoren. Toppakning fra 130hk anbefales til 115hk om du skal chippe. Da min toppakning tok kvelden undersøkte jeg litt om 115 hk pumpedysemotoren. Det var utrolig mange tilfeller av toppakningshavari, også på biler som ikke var chipped. Forsøkte å få dekket kulanse av Møller, men til ingen nytte. Tror nok at det er noen som kjøre rundt med defekt pakning, da symptomene i noen tilfeller knapt er synlige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 28, 2005 snufs har pumpe dyse motor, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 28, 2005 Toppakningshavariet er på en 115 hk PD motor som ikke er Chippet. Den er også bare er gått 81.000 km Vess e får tak i han dæe VAG fyrn som konstruerte toppakninga på den AJM diesel-motoren, så ska æ læse opp ei lækse førr han... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2005 Nå er toppakning byttet for den nette sum av 12.330 kr på AJM motoren, hos Møller verksted Hvorav: Olje: 820.- Oljefilter: 110.- Frostveske: 590.- Toppakning: 658.- Bolter: 540.- Toppdeksel: 1.600.- Arbeid: 7.900.- I tillegg kom ny LLM og motortempføler, som jeg måtte bytte selv, da de ikke hadde tid.! VW suger (lommeboka di) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 22, 2005 Ja slikt er dyre saker. Du får være glad for at du slapp å kjøpe ny topp. Da har det fort blitt ca 8k til. Anbefalte Møller deg å bytte reg reima når de skifta toppakningen? 115 hk pumpedyse er den eneste motoren til vag som skal ha registerreimbytte hver 60000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 22, 2005 Ja slikt er dyre saker. Du får være glad for at du slapp å kjøpe ny topp.Da har det fort blitt ca 8k til. Anbefalte Møller deg å bytte reg reima når de skifta toppakningen? 115 hk pumpedyse er den eneste motoren til vag som skal ha registerreimbytte hver 60000km Mølle anbefaler ikke noe som helst, de trekker bare på skuldrene, å ber deg betale i kassa på vei ut. Reg.reima var bytta for 10k km siden og kostet 6.000.- No e passaten gått 82.000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 3, 2010 møller sa til meg at fabrikken har laget en forsterket toppakning til 115 hk pd ... den fikk tydligvis jeg på min da jeg bytte toppakningen for 2 uker side. betalte 10k btw;( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...