#1 Skrevet Juni 25, 2013 Dette var en gammel tråd Men er det noen som vet hva som er gjort med K-Jet sprutet med disse motorene? Eller holder det med å kjøre org K-Jet fra mk1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2013 Den gamle Oettingertoppen hadde normale hustakformede forbrenningsrom. Ikke kileform som VW sin 16-ventiler. Oettingertoppen hadde litt mindre ventiler enn VW-toppen. Litt bedre moment og litt penere gange. Men ikke samme ekstreme effektpotensiale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2013 (endret) Ser noen skriver rundt på diverse forum,at disse toppene har litt for myke ventilseter.Og at disse bør slipes etter 30-40 tusen km? Ikke det at det er sannsynlig at jeg noen gang kommer til å kjøre den så langt men. Tenkte at visst jeg bytta til rustfrie/inconel ventiler,så er jo disse også hardere. Var tenkt å bygge turtallsmaskin. Kan legge ut noen bilder av demonteringa av motoren da,om det er av interesse. Så ser man hva modifikasjoner som er gjort på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2013 (endret) Etter litt google søking kom det fram noe ihvertfall Litt interessant. http://forums.triplezoom.com/showthread.php?3448807-If-you-have-info-on-Oettinger-Drake-Graff-or-other-rare-16v-s-post-here http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2124668 http://blog.swdubs.co.uk/01/2012/the-golf-through-time/ Mye info i denne: http://www.retrorims.co.uk/vw-blog/vw-engine-tuning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2013 Meget interessant info i den siste linken der..Porsche alu. bærearmer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2013 (endret) Techtonics Tuning selger ventilstell til disse toppene.Da med 5.5mm ventilstamme for vekt og flow sin del. De har også shims kit til originale mekaniske løftere,isteden for å bygge om til lashcaps. http://techtonicstuning.com/main/index.php?main_page=index&cPath=2_11_5_399_675 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2013 (endret) Oettinger patent på kilesporet.Utbyttbart. Ser ut som det er spart litt på godset på CrMo- veiva.Ikke mye gods igjen her,her sees også hvor det er slipt for vektjusteringa sin del, og for å få plass til rådene. Har ikke målt dimensjon på veivtapp,men mistenker disse har blitt eksenterslipt for å få slaglengde ned fra 95,5 til 94,5? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2013 (endret) Artig, jeg solgte akkurat min 1800E motor til en i USA (han med ZONKER golfen). Den ble sendt i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2013 Kanskje dette er interessant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2013 KULT! Finnes det noe dokumentasjon på hvor mange Oettinger bilen som ble solgt ny i Norge skal tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2013 Golf 2 ble, etter det jeg vet og har blitt fortalt, ikke solgt ny med Oettinger motor her i Norge. Oettinger toppen var et ettermarkedsprodukt bestående av toppen og dens tilbehør. Toppen ble simpelthen skiftet ut sammen med alt det andre som fulgte med og dette er grunnen til at de fleste Oettinger toppene står på 8V blokk samt at Oettinger-toppen kom ut noe før VW sin egen 16V. Jeg mener at det var kun Brødr. Mikkelsen som hadde disse Oettinger-ombyggingene. Disse utsagnene er med forbehold, men er det jeg har lært om 1800E motoren den tiden jeg hadde den. PS: http://oettinger.motionsforum.com/t50-selling-20l-16v-g60-oettinger-engine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 9, 2013 17.000DM? Tilsvarer ikke det hva en ny mk2 GTi kosta ny i 1985? Har du forresten noen tips om hvor man får handla pakninger og stempelringer til disse motorene? Fant ei fransk side,som hadde noen tenningsdeler som kan være nyttig å ha. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 10, 2013 2000E 16S er visst porta,i motsetning til hva som ble levert på 1800E motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 11, 2013 La ut denne for noen år siden om en norsk Oettinger 16v http://forum.vacn.no/showthread.php?87430-Norsk-artikkel-om-Golf-Gti-16V-Oettinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 17, 2013 (endret) 8mm ventilstammer,med undercut.Ser ut som eksosventiler har vært termocoata med noe greier. Spesial patent på ventilstyringer. Spacer til oljepumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 18, 2013 Artig, jeg solgte akkurat min 1800E motor til en i USA (han med ZONKER golfen). Den ble sendt i dag Hva er noe sånt verdt i dag da? Amerikanere ej jo helt gale etter sånne deler visstnok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 18, 2013 Jeg solgte den for det jeg ga for den, 15k. Da solgte den ganske fort og han ordnet med frakt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...