Anbefalte innlegg

Dette var en gammel tråd :P

 

Men er det noen som vet hva som er gjort med K-Jet sprutet med disse motorene? Eller holder det med å kjøre org K-Jet fra mk1?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gamle Oettingertoppen hadde normale hustakformede forbrenningsrom. Ikke kileform som VW sin 16-ventiler. Oettingertoppen hadde litt mindre ventiler enn VW-toppen. Litt bedre moment og litt penere gange. Men ikke samme ekstreme effektpotensiale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser noen skriver rundt på diverse forum,at disse toppene har litt for myke ventilseter.Og at disse bør slipes etter 30-40 tusen km? Ikke det at det er sannsynlig at jeg noen gang kommer til å kjøre den så langt men.

Tenkte at visst jeg bytta til rustfrie/inconel ventiler,så er jo disse også hardere.

Var tenkt å bygge turtallsmaskin.

 

Kan legge ut noen bilder av demonteringa av motoren da,om det er av interesse.

Så ser man hva modifikasjoner som er gjort på disse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget interessant info i den siste linken der..Porsche alu. bærearmer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oettinger patent på kilesporet.Utbyttbart.

IMAG2025_zps37b44646.jpg

 

Ser ut som det er spart litt på godset på CrMo- veiva.Ikke mye gods igjen her,her sees også hvor det er slipt for vektjusteringa sin del, og for å få plass til rådene. Har ikke målt dimensjon på veivtapp,men mistenker disse har blitt eksenterslipt for å få slaglengde ned fra 95,5 til 94,5? : klø :

IMAG2023_zps78eaf679.jpg

 

IMAG2030_zps29e54153.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig, jeg solgte akkurat min 1800E motor til en i USA (han med ZONKER golfen). Den ble sendt i dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dette er interessant?

 

ja6ubazy.jpg

 

ahezahy4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KULT! : ja :

Finnes det noe dokumentasjon på hvor mange Oettinger bilen som ble solgt ny i Norge skal tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 2 ble, etter det jeg vet og har blitt fortalt, ikke solgt ny med Oettinger motor her i Norge. Oettinger toppen var et ettermarkedsprodukt bestående av toppen og dens tilbehør. Toppen ble simpelthen skiftet ut sammen med alt det andre som fulgte med og dette er grunnen til at de fleste Oettinger toppene står på 8V blokk samt at Oettinger-toppen kom ut noe før VW sin egen 16V. Jeg mener at det var kun Brødr. Mikkelsen som hadde disse Oettinger-ombyggingene.

 

Disse utsagnene er med forbehold, men er det jeg har lært om 1800E motoren den tiden jeg hadde den. :)

 

oettinger16vlx8.jpg

 

PS: http://oettinger.motionsforum.com/t50-selling-20l-16v-g60-oettinger-engine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17.000DM? Tilsvarer ikke det hva en ny mk2 GTi kosta ny i 1985?

 

Har du forresten noen tips om hvor man får handla pakninger og stempelringer til disse motorene?

Fant ei fransk side,som hadde noen tenningsdeler som kan være nyttig å ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000E 16S er visst porta,i motsetning til hva som ble levert på 1800E motoren.

IMAG2064_zps320f7df9.jpg

IMAG2062_zpsf29b112a.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8mm ventilstammer,med undercut.Ser ut som eksosventiler har vært termocoata med noe greier.

IMAG2069_zpsbea25e02.jpg

 

Spesial patent på ventilstyringer.

IMAG2067_zps9258a2a3.jpg

 

Spacer til oljepumpa.

IMAG2013_zpsba8c9bbd.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig, jeg solgte akkurat min 1800E motor til en i USA (han med ZONKER golfen). Den ble sendt i dag :)

Hva er noe sånt verdt i dag da? Amerikanere ej jo helt gale etter sånne deler visstnok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg solgte den for det jeg ga for den, 15k. Da solgte den ganske fort og han ordnet med frakt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.