Golf2 trøbbel. Nøkking, jukking

Anbefalte innlegg

Hallo Hallo..

Jeg sitter på ett merkelig problem her nå. Golfen min, en 86 Gti 16v, "jukker", "nøkker" som en gal når den får litt motstand, f.eks i motbakker eller ved gasspådrag. Bilen starter helt fint å tomgangen er fin.

Jeg og mekaniker-naboen min dreiv litt feilsøking før helga. Vi sjekka registret og det stod riktig. Vi fant også ut at fordeler-lokket hadde en liten sprekk inni så det har jeg bytta i ett nytt. Men fortsatt like ille.

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problmet på min. Et godt tips er å måle tennkablene dine, å se om de har dårlg kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAN høres ut som gåen bensinpumpe/-r.....

Har akkurat de samme symptomene på min søsters Jetta med K-jetronic....jukking..!!

 

Først var det spesiellt når tanken var halvfull...("fordi da skulle den lille pumpa i tanken "hjelpe" til"...Sitat fra en annen "hobby-mekaniker"...=)...)

 

Pumpa under bilen surkler og gurgler som følge av at den lille ikke "hjelper" til forhåpentligvis..!!

 

Fikk beskjed om å skifte den lille support-pumpa i tanken (600,- ca hos Bilextra).....(den store under koster ca 2500,- hos Meca og 3900,-...!!! hos Vw/Audi...landeveis-røveri.. : bh :

 

Prøv å kjør med full tank og se om det blir jukking da....eller gjør som en kamerat av meg med gammal 240-turbo: sleng på ei blaut gress-tust oppå pumpa så den får kjøling....han kjørte med det i nærmere ett år før pumpa ble bytta og det funka...ha-ha.. : haha :

 

Håper du finner ut av det...lykke til..!! : vinke :

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk pluggledningane. en av bilane mine va slek for ett par veke sia, då skifta eg bre ledningane so gjikk den heilt fint ijn, : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Ang det med bensinpumpe så har jeg hatt det problemet tidligere, og kan vell med sikkerhet si at det ikke er det som er skyld denne gang :)

Mye koster slike pluggledninger? Er ikke det dyrt som hunden, hvertfall på Vw/Audi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye koster slike pluggledninger? Er ikke det dyrt som hunden, hvertfall på Vw/Audi?

 

Kjøpte mine hos http://www.autospar.no

Betalte rundt 750kr + frakt. Det var det billigste jeg fann for 4mnd siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde det samme problemet med saab'en min, og det hjalp ikke å bytte tennkabler, plugger, rotor, fordelingshus, luftfilter og lamdasonde...

Jeg har bilen enda og fikk tips om at det der kunne være luftmassemåleren som var på tur, for det er veldig kveling når man trykker gassen i bånn(det er slik hos deg og?)... men samme jukkinga og fuskinga som du antageligvis har..

hadde den også på naf i fjor høst for å finne ut av problemet, eneste de ba meg om var å bytte lamdasonde og termostat..heh..

saab'en står forresten til salgs nå, men har ikke giddet å gjøre noe mer med problemet.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger nesten ikke gi gass før den starter å fuske. Må være veldig "snill" på gassen, men det virker som at det skal mindre til i lavere gir, 1 og 2, mens i 3dje og 4de gir går det litt bedre. Men det er ikke mye som skal til asså.

Fans dritt : bh :

Skal ta å bestille nye pluggledninger bare for å ha gjort det likksom. Kansje jeg kan få en til å ta en kompresjons-test.. Kan det ha noen for seg eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Ang det med bensinpumpe så har jeg hatt det problemet tidligere, og kan vell med sikkerhet si at det ikke er det som er skyld denne gang :)

Mye koster slike pluggledninger? Er ikke det dyrt som hunden, hvertfall på Vw/Audi?

 

Nå kan alle smile!! ved og si "Biltema" Plugg ledninger til en golf 1,8 gti koster 209 spenn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger nesten ikke gi gass før den starter å fuske. Må være veldig "snill" på gassen, men det virker som at det skal mindre til i lavere gir, 1 og 2, mens i 3dje og 4de gir går det litt bedre. Men det er ikke mye som skal til asså.

Fans dritt : bh :

Skal ta å bestille nye pluggledninger bare for å ha gjort det likksom. Kansje jeg kan få en til å ta en kompresjons-test.. Kan det ha noen for seg eller?

 

Ja, du må bruke clutchen mye ikke sant? for å holde gassen i sjakk lissom..

Jeg stemmer for at det kan ha noe med luftmassemåleren å gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja trenger ikke bruke clutchen så mye, bare jeg får den igang. Bilen kveles hvis jeg f.eks må stoppe i en motbakke for så å kjøre igjen. Kommer ikke en meter fremover.

Ang. luftmassemåleren, hvordan kan man "teste" den, feilsøke for å finne ut om det er den som er kaputt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det kan være en idé å stikke til NAF å fortelle dem det konkrete problemet og hva du tror kan være årsaken, og så kan dem kjøre noen tester for deg, jeg gjorde det selv uten å vite hva problemet var i fjor, så dem kunne jo ikke hjelpe meg helt, men nå har du jo en idé ihvertfall..

tror jeg betalte 400 eller noe for å få det gjort, så får man ihvertfall svar på det, uten å bytte ut så alt for mye..

 

men hvordan man tester måleren osv, har jeg ingen anelse om, jeg er flinkere til å stikke nøkkelen i tenninga og håpe på at alt går bra... heh..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Ja det e nu det beste det å bare stikke nøkkeln i tenninga å kjøre. Men så heldig har ikke jeg vært... Menmen..

Naf pleier å ha sånn "drive-in" vogn her i byen avåtil så jeg kan jo stikke dit når dem kommer. Hvis man melder seg inn i naf blir det sikkert billigere også. Hvertfall billigere enn å la Vw-Audi verkstedet se på bilen. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.