Oversikt over foringer på 87 A100 TQ

Anbefalte innlegg

Hepp...

 

Jeg driver og går over understellet på bilen og lurer på om noen av dere har tilgang på familiealbumet, så dere kunne postet bilder av alle steder i understellet med foringer med delenummer...

 

Eventuelt bare en liste med delenummer og hvor de hører hjemme ;)

 

Tanken er da og se om noen av de går overens med andre audier så jeg kan få polyretan foringer der det er mulig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsettelse på delenr. liste til bilde 3:

A10Q-Foring3(1).gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ursäkta de store bildene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går bra :)

 

Men er det ingen av foringene som er like på 100 TQ og på Audi 80Q, 90Q eller coupe Q?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 100/100q/200/200q/V8/80/80q/90/90q/coupe/coupe q, eller med andre ord: Generelt de samme foringene i understellet på disse audiene fra 1980 til 1990. Varierer hvilke modeller de forskjellige foringene passer på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går bra :)

 

Men er det ingen av foringene som er like på 100 TQ og på Audi 80Q, 90Q eller coupe Q?

Kort fortalt: Jo. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da regner jeg med at hvis du finner ut om hvor og hvilke foringer som ev. kan skaffes i poly så poster du det her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kunne se er dette delenummerene til alle foringene der under:

 

183 199 381 A

431 399 151 D

431 407 181 F

431 407 183 A

443 253 149 B

443 399 419 A

443 399 419

443 505 145 A

443 505 171 F

443 505 171 F

443 511 247 B

443 511 247 D

443 511 277 B

443 511 523

4D0 511 523 C

 

kan noen se om noen av disse er like på Audi Coupe Quattro 1985 - 1996?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Klør meg i hodet her nå...

 

på denne siden begynner alle OE nummerene på 8, så jeg skjønner ingen ting...

Kan de samme delene ha forskjellige delenummer i forskjellige land?

 

http://www.superflex.co.uk/SuperFlex_Audi_80,_90_&_Quattro_Prices.pdf

 

på denne siden er det tegning i bunnen, men jeg er like usikker her...

http://www.powerflex.co.uk/images/pdf/0202.pdf

 

Hadde vært veldig fint om noen som har peil kan ta en titt og se om jeg kan bruke noe av dette ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellom de "små" (80/90/Coupé/S2/Cab/RS2) og de "store" (100/200/V8/A6/S4/S6) er det ingen foringer som er like i det hele tatt, da både forstilling og bakstilling er helt forskjellige konstruksjoner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mellom de "små" (80/90/Coupé/S2/Cab/RS2) og de "store" (100/200/V8/A6/S4/S6) er det ingen foringer som er like i det hele tatt, da både forstilling og bakstilling er helt forskjellige konstruksjoner..

Det var det jeg kom fram til jeg også da jeg dreiv å kødda med foringene mine men denne

Audi 100/100q/200/200q/V8/80/80q/90/90q/coupe/coupe q, eller med andre ord: Generelt de samme foringene i understellet på disse audiene fra 1980 til 1990. Varierer hvilke modeller de forskjellige foringene passer på...

var faktisk så skråsikker at jeg ble usikker på om jeg hadde oversett noe;)

 

Jeg endte opp med nye orginalforinger overalt og det ble ok og langt i fra billig : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

 

Vil det si at jeg kan bruke noe fra Audi A4-S4-Quattro 1995 to 2001*, RS4 Quattro 2001 to 2002?

Eller er dette for nytt?

 

Rart det ikke er noe til 200 og V8 egentlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som jo er en tanke er å få en eller annen som har peiling på slikt til å dreie foringer i polyurethan. Nå som det jo virker som det begynner å bli noen 100/200 10v i klubben kunne det kanskje være aktuellt å sjekke om noen kan gjøre det og i så fall til hvilken pris : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God ide :)

 

Men da må man jo ha tak i målene på foringene...

 

Så legg gjerne inn info om noen der ute har mål / tekniske tegninger av foringene! :D

 

Og om noen dreier rimelig, så legg gjerne igjenn et hint ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kaster meg på og er int. hvis det blir drejing av foringer : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kaster meg på og er int. hvis det blir drejing av foringer : vinke :

 

Jeg kjenner en fyr som kan dreie foringer, iallefall i nylon og aluminium, han klarer sikkert poly også! men må jo ha måla, å vet ikke pris han tar.. men er iallefall intressert vis noen andre også vet om noen som dreier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.