Anbefalte innlegg

Har hatt en ulelyd i bilen en stund nå og vet ikke helt hva det kan være.Har byttet dynamoen i håp om at det var noen lager eller noe som var dårlige der,men det var det ikke..

Neste jeg kanskje kunne tro det var er vannpumpa?

Noen som vet noen om dette?Lyden kommer når bilen blir varm og rundt 2000rpm og oppover,lyden blir sterkere ved høyere turtall.Klør meg i hodet akkurat nå over dette.

Kan det ule i reima til dynamoen forresten?Hvis denne er for slakk\stram eller begynner å bli sliten?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noe av det samme greiene selv.. bilen høres ut som en elbil. hehe..

har også bytta dynamo uten at det hjalp noe.

så da er neste steg å bytte remmene og vannpumpe og servopumpe. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,min høres ikke ut som en el bil,men lyden er kraftig og suser hele tiden mens jeg kjører.Holder jeg meg under 2000rpm så kommer det ingen lyd,men over så gviner det.Får sjekke vannpumpe og reimer selv.Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av reima til dynamo og prøv en liten tur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å se om det,håpet kanskje bare er reima som uler.Har ikke fått prøvd enda.Se litt seinere idag.Takk for forslaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ulelyden "elektrisk"? Hadde samme lyden i min, kom av at strømkabelen til forsterkeren var lagt rett ved høytalerkablene. Mye plukk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ule i reima til dynamoen forresten?Hvis denne er for slakk\stram eller begynner å bli sliten?

En slakk reim kan lage en "hvine-lyd" ved pådrag etc ja!

Tommelfingerregelen sier vel at en reim er stram nok når man kan vri den en kvart omdreining med et "lett" trykk med ett par fingrer på det lengste partiet...

Du kan nå prøve å stramme litt, er ikke ofte det er så mye stramming som skal til hvis dette er årsaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.