Bygge om PL eller KR 16v om til elektronisk innsprøyning

Anbefalte innlegg

Er det noen som har utført det som står nevnt i topic?

 

Har litt planer om dette på en av de overnevnte motorene, med full styring på tenning og innsprøytning. Dette skal være et slags forskningsprosjekt, for å kunne turbokonvertere dette senere.

 

Er det spesielle ting ved de motorene som gjør at de er mer eller mindre engnet til formålet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på gtiklubben.nu der er det noen som har gjort dette tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har utført det som står nevnt i topic?

 

Har litt planer om dette på en av de overnevnte motorene, med full styring på tenning og innsprøytning. Dette skal være et slags forskningsprosjekt, for å kunne turbokonvertere dette senere.

 

Er det spesielle ting ved de motorene som gjør at de er mer eller mindre engnet til formålet?

Har bygget om en 16v til digifant iforbindelse med 16vT prosjekt og så lenge du får en chip tilpasset er det ikke noen store problemer med det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok heller gått for en 2,0L 16v (9A)

 

Digifant fra G60 er så og si plug&play. Du trenger bare fuelrail i tillegg til komplett sprut med sensorer fra G60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser for meg å bruke et eller annet ettermarkedssprut for å styre tingene. Er faktisk inne på tanken å bruke motorstyringen til Nissan 200 SX, med komplett styring av alt i hele motoren. Med den motorstyringen kan man henge på Apexi Power FC, med tilhørende commander. Da har man oversikt over alt. Men vi får se.

Har også en turbo fra Nissan Skyline R33 GT-R (RB 26) liggende, som jeg tenkte å bruke på en sånn motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser for meg å bruke et eller annet ettermarkedssprut for å styre tingene. Er faktisk inne på tanken å bruke motorstyringen til Nissan 200 SX, med komplett styring av alt i hele motoren. Med den motorstyringen kan man henge på Apexi Power FC, med tilhørende commander. Da har man oversikt over alt. Men vi får se.

Har også en turbo fra Nissan Skyline R33 GT-R (RB 26) liggende, som jeg tenkte å bruke på en sånn motor.

 

Blir vanskeligere å få Nissan motorstyringen til å fungere med ApexI enn digifant med tilpasset chip, blir antagelig dyrere også......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.