Null effekt på TDI (Golf 3) ved pådrag...

Anbefalte innlegg

Var på en heisanntur til østlandet i dag for å titte på en bil. På returen skulle jeg kjøre forbi en bil og hang meg på en nydelig Audi 100 2,3E som banet vei på E18 sørover. Jeg lå i 5 gir og nærmet meg 130 da jeg plutselig mistet all kraft i motoren... nede på ca 80 "stabiliserte" motoren seg igjen og vi lå da og cruiset på ca 2000 omdr. Det som er snodig er at når jeg når jeg prøver å gi gass derfra så skjer det ikke noe. Gassen i bånn og 4. gir så skjer det null... mellom Porsgrunn og Kr. sand klarte jeg 1 forbikjøring... det tok ca 500 meter(!).

I lavere hastigheter er det det samme som skjer. Bilen vil ikke dra mer enn 2300 omdr uansett hva jeg gjør. Kan virke som ladetrykket er vekk, MEN jeg har ikke noe som helst sort røyk bak bilen.

Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke havnet i et Nød programm eller noe ??

Vært borti lignende på MB CDI sak,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på gåen magnetventil eller hull i slanger. Soter den mye tyder det på slanger.

Dersom den bare går som et dass tyder det på magnetventil. Få lest av feilkodene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på gåen magnetventil eller hull i slanger. Soter den mye tyder det på slanger.

mistet all turbo trykk på tdi min og da var det slangen fra ic som hadde hoppet av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har ikke havnet i et Nød programm eller noe ??

Vært borti lignende på MB CDI sak,

Den har havnet i nød program ja, les av eventuelle feilkoder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være Luftmengde måleren din som har tatt kvelden. Den røyk på en passat TDI jeg hadde en gang og hadde akkurat samme symptomene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mistet all turbo trykk på tdi min og da var det slangen fra ic som hadde hoppet av..

Halla,

Det er ikke noe IC på denne bilen, er en standard 1,9 TDI i en Golf 3 Joker. Var underlige greier dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen virker igjen... Den fiksa seg selv når den ble starta på nytt. Så vi vet ikke helt hva som er galt. Men etter en VAG-Com test sitter jeg igjen med følgende feilmelding:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 Controll Difference

Noen som vet hva dette tyder på?

Uggen LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For høyt turbotrykk rett og slett. Da går den i nødmodus, og kan bli bra igjen etter at du slår tenning av og på.

Regner med magnetventilen er gåen. Koster 700kr hos vag. Og byttes på 1min og 30 sek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki!

Takker og bukker for svaret. Får vel dille bort å kjøpe en slik en.

Må vel slutte å svine med den TDI'n... TDK'en min var mindre følsom :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.