#1 Skrevet August 4, 2005 Noen som har peil på om det lar seg gjøre å massere litt mer futt ut av en K04, eller om det er bare tull, og heller lønner seg å bytte den ut med noe annet? Bare lurer på hvilke muligheter en har med K04, hadde jo vært greit å slippe store ombygginger som gjerne følger turbobytte..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 4, 2005 Det er fullt mulig å levere en slik for flowprepping, men om det har så mye å si iforhold til å feks oppgradere med en nesten bolt-on Garret vet jeg ikke. Det kommer jo an på hvor mye du vil hente ut. Motoren din er jo et fint utgangspunkt for å hente ut 300hk. Og da blir det lite value-for-money å hente ut rundt 250 som er det de fleste oppnår med preppa K04. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 4, 2005 Nå skal det vel være mulig å hente ut rundt 270 med org K04, chip og eksos osv. av S3 har jeg blitt fortalt. Det var derfor jeg lurte på å massere litt på turboen for kanskje å kunne hente ut litt til og nærme meg 300..... Er jo mye enklere å det enn å begynne å bytte, for ikke å snakke om kostnader..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 4, 2005 Vet av en som hadde 275whp med S3 motor (BAM) i en Golf 2 med Motec EFI og en stor intercooler. Levetiden på turboen ved denne bruken er / var ikke lang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 4, 2005 Finnes også K05 som passer rett på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 4, 2005 K05 ja..... høres interessant ut......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 4, 2005 K05 ja..... høres interessant ut......... Et alternativ som er nyere og bedre fra ATP-Turbo, er deres nye K0X-eleminators. De har KKK turbin flens, men GT28R og GT28RS senter og kompressor enhet. Mer info her: http://www.atpturbo.com/root/releases/release041205.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 5, 2005 Stein ove : Bør ikke manifolden byttes? eller holder den til 300? Hva annet trengs på en 150 hk for å nå 300 hk ? dyser? Virker uansett mye bedre den garret turbon enn k04´n! Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2005 Det krever en god del mer for å få en 150 hk opp i 300 enn en 210 hk opp der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2005 Hvorfor? er ikke innmaten så og si lik da? bare at s3n har k04 orginalt og 150 har k03 orginalt. var jo snakk om turbo og dyse bytte her uansett. Just wondering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...