Lakkering av Golf II..Trenger litt tips

Anbefalte innlegg

Har nå tenkt å muligens lakkere golfen. Og i den forbindelse, så har jeg noen spørsmål angående lakkeringen. Sånn litt estetisk eller etisk eller hva det heter.. :)

 

Skal ha samme farge som jeg har (tornado-rød), men kommer til å legge klarlakk utenpå.

Skal jeg lakkere breddere, grill, og all plastikk i rødt som resten av bilen ?

Skal jeg fortsette å ha plastikken svart ?

Hva med å lakkere plastikken svart ?

 

Og så har vi bakluka mi da..Er det mulig å bare dra av den svarte teipen som sitter rundt ? Bilen er en original 16v, så er sånn fæl stygg svart teip rundt vinduet på bakluka...

 

Kom med tips, og evt. andre farge tips..! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tenkt å muligens lakkere golfen. Og i den forbindelse, så har jeg noen spørsmål angående lakkeringen. Sånn litt estetisk eller etisk eller hva det heter.. :)

 

Skal ha samme farge som jeg har (tornado-rød), men kommer til å legge klarlakk utenpå.

Skal jeg lakkere breddere, grill, og all plastikk i rødt som resten av bilen ?

Skal jeg fortsette å ha plastikken svart ?

Hva med å lakkere plastikken svart ?

 

Og så har vi bakluka mi da..Er det mulig å bare dra av den svarte teipen som sitter rundt ? Bilen er en original 16v, så er sånn fæl stygg svart teip rundt vinduet på bakluka...

 

Kom med tips, og evt. andre farge tips..! :)

 

 

Tja, jeg liker brytninger når det gjelder lakk. å beholde plasten svart ser jeg ikke noe ille med. dvs på din bil. øvre del av fangerne, skjermbredderne, vinge, rillene i grillen, ville ha lakkert nedre delen av rallygrillen. men ikke selve rillene. bredderne kan til nøds lakkes.men ville heller ha kvitta meg med de totalt og heller bredda i stål. bak kan man feks sveise på et sett framskjermer. og foran får man tak i ferdig bredda i stål type G60.

 

Når det gjelder bakluka er det bare å bruke varmepistol og dra av tapen. går ganske greit. så bruker du bare sitronspray og fjerner limrestene som evt blir igjen.

 

Fargen er veldig fin og kler resten av bilen. men siden du har svart interiør ville jeg også holdt noe utenfor bilen svart. altså fangere osv. bare ikke ta noe fargevalg sånn som eks kamelon golfen. den er og blir fæl uansett hva man gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes helt klart at det er finest å beholde grillen, bredderne og listene svarte. Det er kanskje fordi jeg hadde det slik på min Golf, men det er jo en grunn til at jeg beholdt det slik når jeg lakka den oppigjen. Tror det blir veldig mye rødt om en skal lakke alt, og det tror jeg strengt tatt ikke de stramme linjene på Golfen har godt av.

 

Legger ved et bilde av ex-Golfen min som et eksempel, selv om din ikke er så ulik da :P

liten.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og behold lister og breddere svart. Det e finest når du ska ha rød bil.

ellers blir det for møkje rød. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekke sikker på hva jeg liker best

men denne på bildet under er jo kjempe fin i hel rød synes jeg:)

golf2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, takk for tips.

Synes det er veldig fint med litt brytning på rød bil..

Men vil det se teit ut å LAKKERE plastikken, istedenfor å bare ha den sånn den er ?

Hva tror folket om to-tonet da ? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg liker brytninger når det gjelder lakk. å beholde plasten svart ser jeg ikke noe ille med. dvs på din bil. øvre del av fangerne, skjermbredderne, vinge, rillene i grillen, ville ha lakkert nedre delen av rallygrillen. men ikke selve rillene. bredderne kan til nøds lakkes.men ville heller ha kvitta meg med de totalt og heller bredda i stål. bak kan man feks sveise på et sett framskjermer. og foran får man tak i ferdig bredda i stål type G60.

 

Når det gjelder bakluka er det bare å bruke varmepistol og dra av tapen. går ganske greit. så bruker du bare sitronspray og fjerner limrestene som evt blir igjen.

 

Fargen er veldig fin og kler resten av bilen. men siden du har svart interiør ville jeg også holdt noe utenfor bilen svart. altså fangere osv. bare ikke ta noe fargevalg sånn som eks kamelon golfen. den er og blir fæl uansett hva man gjør.

 

Kommer nok ikke til å gjøre noe hardcore sveise-prosjekt nå..Skal selge bilen til sommeren igjen, og vil bare at den skal se strøken ut, for å kunne lettere få solgt den, og kanskje få litt mer for den..

Men du er inne på noe angående det å beholde plastikken svart..hmm :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trur det kunne blitt kult å lakke alt det svarte svart, blir mye blankere enn vanlig. Men da må du også lakke dør listene dine svarte samtidig.Ville lakkert rillene under grillen røde, men ikke hele grillen. :) Speila kan godt få litt rød farge syns jeg ;) Må legge med at det er endel jobb å pusse ned det svarte på fangera og breddera, men du er vel ikke redd for litt jobb du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behold fargene slik du har de! : ja :

Skal du lakke plastikken, bruk matt svart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja. jeg ville ikke hatt bredderne helt glatte hvis jeg skulle lakkert de. heller bedre å legge et tynt strøk med svart blank. hvis de skal lakkeres i farge så ville jeg glatta de ut. samme med fangerne. og takvingen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra tips her, takk for det :)

Hmm, hva med å lakkere taket svart da ?

Bare fantaserer litt her jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra tips her, takk for det :)

Hmm, hva med å lakkere taket svart da ?

Bare fantaserer litt her jeg :D

Tyven tyven skal du være for du stjeler mine idéer! : smil :

Hvis du skal ha taket svart, hvor skal overgangen til rødt gå? Midt på A-stolpen?

Jeg synes rødt passer best med svart til detaljene, ikke på selve bilen. Og sålenge det svarte er matt så stjeler det ikke fokus. Behold strukturen og hold det matt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ekke sikker på hva jeg liker best

men denne på bildet under er jo kjempe fin i hel rød synes jeg:)

 

Syns denne var meget pen i hel rødt jeg da! Uansett, lykke til!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.