Bytting av olje i girkassa

Anbefalte innlegg

Hvordan bytter jeg olja i girkassa mi ? Og hvor mye olje går det på etter jeg har fått ut den gamle olja ? : klø : Skraper litt på 3.giret v høyt turtall, så tenkte å prøve dette før evt overhaling..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bytter jeg olja i girkassa mi ? Og hvor mye olje går det på etter jeg har fått ut den gamle olja ? : klø : Skraper litt på 3.giret v høyt turtall, så tenkte å prøve dette før evt overhaling..

 

Hvis det er samme systemet som på min og skifte gir olje er det en plugg i bunn av girkassa du må skru ut og la den tappe seg.. så en skrue på siden av kassa til og fylle på men der må du bruke en pumpe for og klare det.. som olje sugeren hvis du går inn på Biltema.no og kikker..Artikkel nr 36-1898..

Fylles på helt til renner over.

 

Men tviler litt på det er olja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN ,, for all del . prøv og løsne på påfyllingshullet først , sitter mang en sjel som har tappet olje og ikke fått opp påfyllings pluggen , og da er man liksom like langt : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips. dersom kassa er gammel, så skal du fylle den med Diesel å kjøre et par uker, da skal du se at den blir rein inni til du fylle ny olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm , det høres effektivt ut. Men kjøre to uker høres ut som reine villmannsfakter. Ville aldri anbefalt dette til " gode venner "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he diesel smører bedre enn du tror, så må man jo bruke vett med kjøringen og anntall kilometer spiller jo og inn da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bytter jeg olja i girkassa mi ? ..

Du må ha spesial pipe for å løsne tappe pluggen, selges ikke hvorsomhelst, jeg fikk min på Møller (selvom Wurt førte merket så kunne ikke de skaffe den)

er du innom Lillestrøm kan du få låne den.

 

Skraper litt på 3.giret v høyt turtall, så tenkte å prøve dette før evt overhaling..

Kjøp syntetisk olje, og om det ikke hjelper kan du altid kline på litt Slick 50 el.lign. via fyllehullet, da trenger du bare å suge ut litt vha. en klar slange

 

PG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha spesial pipe for å løsne tappe pluggen, selges ikke hvorsomhelst, jeg fikk min på Møller (selvom Wurt førte merket så kunne ikke de skaffe den)

er du innom Lillestrøm kan du få låne den.

 

PG

 

Spesial verktøy? 17mm umbrako?

Kan forsåvidt bruke hodet på en 17mm bolt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesial verktøy? 17mm umbrako?

Kan forsåvidt bruke hodet på en 17mm bolt

 

Okay, da er de jo mye enklere.

Mente det var samme tappeplugg som på A. 100

Denne bruker iallefall jeg på 100 og A6

 

<!--url{0}-->

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.