Litt småfusk under akselerasjon(Golf3)

Anbefalte innlegg

Hei og hopp:)

 

Har idet siste vært plaget med at bilen har fusket endel både på tomgang og under kjøring.. Symptomer som veldig tungstartet, ettertenning osv. fikk meg til å sjekke det elektriske, fant ut at Hallgiver var dårlig, byttet den, men problemet kom tilbake etter et par dager.. Siden plugger og ledninger er flunke nytt så var det kun Coil som gjenstod.. Byttet den nå ikveld og Eureka.. Bilen startet helt greit, måtte justere litt på tenningen for å at den ikke skulle stoppe når jeg satte den i gir. Og etter "litt" prøvekjøring ble det den konstantert nesten frisk. Bilen går som en kule, bedre enn noen gang faktisk.

Før hadde jeg dårlig drag i bilen fra 1500-3500, nå drar den meget bra etter motorstørrelse å være. Bilen skal orginalt klare 0-100 på 12s, det siste halvåret har jeg ikke klart dette under 15s.. Etter 3målinger nå ikveld kom jeg til et gjennomsnitt på 10,7..Ta tallene med en klype salt, bruker en habil kompis med stoppeklokke og 3forsøk : rolleyes: smil :

 

 

Men(det er bestandig et men), under akselerasjon kommer det et lite nykk i bilen ved cirka 3000-4000rpm, akkurat som om tenningen kutter.. Dette har vært der hele tiden, men tidligere var det mye kraftigere, da med påfølgende ettertenning..

Tenningen er ikke 100% rett, har justert den etter "Gefülongen" + litt fortenning, men før jeg rørte noe av tenningssakene så var nykkingen der..

Jeg utelukker ikke at det kan være plugger/ledninger, men dem er nye..

Noen tips til hva det kan være? : klø :

 

Motor er 1,8i ABS.. Stort sett orginal bortsett fra trimkam og null kat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har til tider også ett "nykk" i motoren rundt 2500rpm med påfølgende "snekke"/"fise" lyder, antar att det er fukt som kommer inn en plass, for det forsvinner med engang bilen er varm, kommer bare under kraftig akks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også dette problemet en gang i tiden på en (grøss) Volvo360.

 

Løsninga var da at det blei for mye bensin på stakkaren...

Dobble dyser som var helt åpne..

 

Men, er vel neppe det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke utelukke fukt som du sier Glenn.. Skal ta en liten gjennomgang av det elektriske både her og der.. Noen som vet hvordan symptomene er når tenningsmodulen er klar for bytting? Etter som jeg har hørt så enten virker den eller så virker den ikke :confused:

 

Coilen som sto på bilen var full av grus, sand og andre uidentifiserte ting : eek : , så den hadde vel sett sine beste dager..

 

Tror ikke det har sammenheng med bensintilførselen, har brukt kondensfjerner, dyserens og skiftet lambda, men kan være at bensinpumpen streiker på et visst turtall : klø : så skal ikke utelukke noen ting sånnsett..

Noen som vet en smart måte å måle hvor mye bensin pumpa leverer? Kanskje stikke en bensinslange i en tom brusflaske og måle hvor lang tid det tar å fylle den? : klø :

 

Skal også skru av spjeldhuset og gi det en ordentlig rens, kanskje det også er mulig å fjerne litt gods der for kjappere respons :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke griller bilen bak er det vel ikke bensin til overs ;)

 

Uansett..

Har du unormalt forbruk på bensin så er det ett tegn på sånne saker.

Vansklig å måle hvor mye som strømmer gjennom,

iforhold til hvor mye som skal gjennom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke utelukke fukt som du sier Glenn.. Skal ta en liten gjennomgang av det elektriske både her og der.. Noen som vet hvordan symptomene er når tenningsmodulen er klar for bytting? Etter som jeg har hørt så enten virker den eller så virker den ikke :confused:

 

Coilen som sto på bilen var full av grus, sand og andre uidentifiserte ting : eek : , så den hadde vel sett sine beste dager..

 

Tror ikke det har sammenheng med bensintilførselen, har brukt kondensfjerner, dyserens og skiftet lambda, men kan være at bensinpumpen streiker på et visst turtall : klø : så skal ikke utelukke noen ting sånnsett..

Noen som vet en smart måte å måle hvor mye bensin pumpa leverer? Kanskje stikke en bensinslange i en tom brusflaske og måle hvor lang tid det tar å fylle den? : klø :

 

Skal også skru av spjeldhuset og gi det en ordentlig rens, kanskje det også er mulig å fjerne litt gods der for kjappere respons :evil:

 

Trasig det der Bjørn. Hadde slik på min GTI og G60 men da var blandt annet vakumklokka litt fucka opp. Kan være på bærtur når det gjelder din..men : klø : Husker ikke helt hvordan din skal oppføre seg når den er "normal" :o men ettersom det er sugemotor bør du ha et rent drag hele veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trasig det der Bjørn. Hadde slik på min GTI og G60 men da var blandt annet vakumklokka litt fucka opp. Kan være på bærtur når det gjelder din..men : klø : Husker ikke helt hvordan din skal oppføre seg når den er "normal" :o men ettersom det er sugemotor bør du ha et rent drag hele veien :)

 

Har ikke sett noen vakumklokke på min motor, har jeg det? : klø :

Ikke rart du ikke husker hvordan den skal være normalt, for den har ikke vært helt 100% siden ifjor Juni engang.. Den nappingen/rykkingen er ikke noe større problem altså, vil bare ha det helt iorden.. Vi kan kanskje se nærmere på det når jeg kommer meg til Bodø igjen.. Så mye småfusk som både du og jeg har så skulle vi nesten spleiset på Vagcom : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett noen vakumklokke på min motor, har jeg det? : klø :

Ikke rart du ikke husker hvordan den skal være normalt, for den har ikke vært helt 100% siden ifjor Juni engang.. Den nappingen/rykkingen er ikke noe større problem altså, vil bare ha det helt iorden.. Vi kan kanskje se nærmere på det når jeg kommer meg til Bodø igjen.. Så mye småfusk som både du og jeg har så skulle vi nesten spleiset på Vagcom : smil :

 

Hmm. Nei du har vel kanskje ikke det på din nei. Men bra du er pirkete ang din motor. Bør ha alt i 110% orden etter all problematikken din. Skulle absolutt hatt vagcom. Fortiden så har Bodø Bil Audi'en til feilsøking. : bh : Vi får ta dette opp på neste lokallagsmøte om evt et samlet kjøp på en vagcom. Skulle absolutt hatt det NÅ!!!! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.