#1 Skrevet August 5, 2005 Har et lite problem med mine bakre calipere... når jeg setter på brekket og tar det av igjen henger brekket fortsatt litt på , så jeg må ut av bilen og skyve det av manuellt for at ikke bremsene skal gå varme... er det en enkel måte å løse dette på (f.eks rep. set) eller må man bytte calipere ??? Bilen er en S2 Avant ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2005 Har et lite problem med mine bakre calipere... når jeg setter på brekket og tar det av igjen henger brekket fortsatt litt på , så jeg må ut av bilen og skyve det av manuellt for at ikke bremsene skal gå varme... er det en enkel måte å løse dette på (f.eks rep. set) eller må man bytte calipere ??? Bilen er en S2 Avant ? Det kan være brekkvaieren som har rustet fast i hylsen eller rust på akselen som presser på stempelet. Ta av fjæra og brekkvaieren fra kaliperen og prøv å beveg akselen. Den skal returnere uten at fjæra er montert. Er det akselen, prøv å rengjøre og smøre opp med fett. Er det vaieren, må den byttes.. Kan også være "gliderne" som har rustet. Nye "glidere" får du på Mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2005 Kalipper som henger bak er jo eit velkjendt problem på S2 ,kan like godt kjøpe deg 2 nye med det samme,so sleppe du nåke meir kødd... Det har eg tenkt å gjere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...