Knekke/knake lyd i styrestag? Audi S4

Anbefalte innlegg

Har fått en sat*ns irriterende "knekke" lyd når jeg ratter på S4`n.. Jeg merker ikke noe til det hverken når jeg kjører eller ratter stillestående, men det høres veldig godt. Lyden minner mest av alt om hardplast som sprekker, altså ikke en metallisk lyd, men gudene vet at lyder ofte høres ut som noe annet enn det er i biler...

Kan ikke skjønne at det kan være noe "utenfra" som kan lage denne lyden, annet enn at lyden må komme fra styresnekka eller noe. Det kommer gjerne når jeg legger om sving til venstre og så retter opp igjen, nesten som om det er noe som glipper over på vei til venstre og som må "knekkes" tilbake når det rettes opp igjen... Klønete forklart, men jeg blir ikke klok på hva det er og da er det også vanskelig å gi en klok forklaring : rolleyes

Andre som har hatt noe lignende på sin(e) bil(er)? Lyden kan også høres i dumper iblant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått en sat*ns irriterende "knekke" lyd når jeg ratter på S4`n.. : rolleyes

Andre som har hatt noe lignende på sin(e) bil(er)? Lyden kan også høres i dumper iblant.

JAAAAAAH, det har jeg! Her er flere muligheter som har blitt diskutert. Tipper du har det samme problemmet som meg! Se løsning nederst på denne linken til tråden min :

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=26533

Lykke til, Mavh Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mistenkelig likt ut det jeg hadde på min, se første innlegget mitt i tråden som Magnus linket til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og telefonsamtale Magnus : ja :. Ble iallefall litt klokere av det og skal se å få lånt meg en bukk rimelig kjapt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut hvor problemet ligger og det var nok innfestingen i innerskjermen på høyre side ( venstre når jeg står foran bilen og kikker ned i motorrommet ) som var gåent. Innerskjermen er sprekt og det er nok som Lars Olav hadde på sin...

Noen i østfold området som har tid og ork til å være behjelpelige med litt kyndig hjelp både ved demontering/montering og litt sveis? Det skal selvsagt vanke en slant med penger til den som er villig til å gjøre litt, bare jeg slipper å punge ut godt opp på 5 sifret hos Skolt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sveiseapparat og kan godt hjelpe til, holder til i oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører gjerne til Oslo en helg jeg om det passer... MÅ bli kvitt den helsikkes knakingen før jeg blir gal, og ikke minst før jeg kan få justert spissingen på bilen ( den er blitt "litt" bananas med "løs" tannstang :D )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører gjerne til Oslo en helg jeg om det passer... MÅ bli kvitt den helsikkes knakingen før jeg blir gal, og ikke minst før jeg kan få justert spissingen på bilen ( den er blitt "litt" bananas med "løs" tannstang :D )

Det heter ikke "bananas" denne funksjonen kalles ASF (Anti sleep Funksjon) eller POF (Proggresiv Ops Faktor) : smil : hihi artikar æ sjøh, Lykke til med fiksingen da.

Mvh Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har vi det på det rene også :P .. Uansett så har jeg nå nummeret ditt og vet hvem jeg skal ringe for "ekspert" råd når det gjelder forstilling og understell på S4 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Råder deg til også å sjekke nøye innfestingen på venstre siden(når du står for an og ser ned i motorrommet) av tannstangen mot torpedoveggen. Grunnen til at min innerskjerm sprakk, var for høy belastning siden hovedfestet i torpedoveggen hadde løsnet. Det er en brakett der som er punktet, så vidt jeg husker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp bare å si ifra :) , kan evt komme til deg også hvis det passer bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Råder deg til også å sjekke nøye innfestingen på venstre siden(når du står for an og ser ned i motorrommet) av tannstangen mot torpedoveggen. Grunnen til at min innerskjerm sprakk, var for høy belastning siden hovedfestet i torpedoveggen hadde løsnet. Det er en brakett der som er punktet, så vidt jeg husker.

Takker for tips.. Skruen som tannstangen sitter festet i på venstreside ( når du står foran ja ) var helt løs og kunne strammes med bare fingrene. Eneste grunnen til at mutteren fortsatt hang på var at det var en låsemutter : eek : Denne ble så strammet til og da gjenstår bare sveising.. Her Rui får vel kanskje et lite oppdrag der ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.