#1 Skrevet August 5, 2005 Slenger ut noen bilder av restene av mine foholdsvis nye Pirrelli dekk! De tålte ikke hard bane kjøring! De smeltet og gikk i oppløsning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2005 flere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2005 enda flere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2005 Dette hadde jeg faktisk klaget på... Skal da ikke være slik, ikke engang under banekjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2005 Er utrolig dårlig at de er så ødelagte... Kostet sikkert ikke rent lite dem heller? Trodde Pirelli var kjent som gode dekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 5, 2005 Rudskogen er eksremt hard mot dekk.. spesiellt lørdag på treffet med 23-24 grader i skyggen. Jeg kjørte med Bridgestone Potenza RE540 som er ett gategodkjent slicks dekk. Etter en dag på bane så de omtrent ut som dine dekk. Legger ved bilde litt senere i dag. PS: er villig til å vedde på at det er venstre forhjul det er bilde av Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2005 Banedekke er vell generelt hardt mot dekk. Men det har kanskje litt å si på kjøringen også da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 5, 2005 Har mistanke om at du har hatt for høyt dekktrykk. Når dekket blir kjørt hardt vil trykke øke pga av at luften i dekket utvider seg. Jo høyere trykk dess varmere blir dekket. Det er en ting å måle dekktrykket om morgene når dekket er kalt og når det er kalt i luften. Dekktrykket etter at du kommer rett av banen har garantert økt dramatisk. Hvilke dekktrykk hadde du i dekkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 5, 2005 Har mistanke om at du har hatt for høyt dekktrykk. Når dekket blir kjørt hardt vil trykke øke pga av at luften i dekket utvider seg. Jo høyere trykk dess varmere blir dekket. Det er en ting å måle dekktrykket om morgene når dekket er kalt og når det er kalt i luften. Dekktrykket etter at du kommer rett av banen har garantert økt dramatisk. Hvilke dekktrykk hadde du i dekkene? Hadde 2,5 bar som det skulle vere...sjkket ikke trykket før eller etter bane kjøringen. Sjekket før jeg kjørte fra bergen å nedover da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 5, 2005 Kjøreteknikk har også uendelig mye å si for hvor lenge dekkene varer. Generellt så blir ett gate dekk på en såpass tung bil overopphetet etter 3-4 runder med inspirert kjøring. Dersom man i tilegg "jager" i svingene i stedet for å la bilen flyte gjennom svingen bruker man mye dekk. Rudskogen er å regne for den banen i Norge som spiser mest dekk. Det anbefales harde, gjerne gamle, dekk til bruk på rudskogen dersom man ønsker at de skal vare mer enn en helg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 5, 2005 Hmm, vil det si at jeg kjører ganske voldsomt Sånn så venstre forhjul ut på min 80q etter rudskogen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 5, 2005 Slik så det ut hos meg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 5, 2005 Dette som var deg Jan ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 5, 2005 Kjøreteknikk har også uendelig mye å si for hvor lenge dekkene varer. Generellt så blir ett gate dekk på en såpass tung bil overopphetet etter 3-4 runder med inspirert kjøring. Dersom man i tilegg "jager" i svingene i stedet for å la bilen flyte gjennom svingen bruker man mye dekk. Rudskogen er å regne for den banen i Norge som spiser mest dekk. Det anbefales harde, gjerne gamle, dekk til bruk på rudskogen dersom man ønsker at de skal vare mer enn en helg. Kan vel stemme det. Jeg brukte noen gamle Pirelli P6000 som jeg synes har vært harde å kjøre på til vanlig. Ser ikke at mønsteret har blitt slitt noe engang, selv om det er noe gummi som flyter rundt mønsteret. Og jeg lot ikke bilen flyte rundt svingene... Hadde regnet med at dekkene var ferdige etter en dag, men må nok mer til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 5, 2005 OT, eller ikke, har 265-40 18 khumo bak på sl`n min, et av disse sprakk på innsiden, noen som vet om garanti? Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 5, 2005 OT, eller ikke, har 265-40 18 khumo bak på sl`n min, et av disse sprakk på innsiden, noen som vet om garanti? Rune Tror det skal være garanti på dette, om det har sprukket i skjøten. Jeg har iallefall fått bytta dekk før som har gått i skjøten, for det går jo for å være "produksjonsfeil" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 5, 2005 Rudskogen er å regne for den banen i Norge som spiser mest dekk. ACR spiser også dekk fort hvis man "pusher" for mye. Like ille som Rudskogen tror jeg, men det er dekkene på høyresiden som får det tøffest. Har du slitt ut venstredekkene er det bare å møte opp på ACR i slutten av måneden og fullføre jobben med å ødelegge alle dekkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 5, 2005 På rudskogen bør man gå en del ned på lufttrykket da dette er en bane som gir høy temperatur i dekkene og da øker trykket også.. du burde nok vært nede i max 2 bar på kaldt dekk, så måler du trykket etter noen runder når dekka er gode å varme. Da justerer du til riktig trykk.. Da vil du merke att dekkene holder lengre samt at du får mye bedre grep.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 5, 2005 Sist jeg kjørte på Rudskogen kjørte jeg på 8 år gamle regummierte piggdekk uten pigger. Disse var steinharde og tålte alt de ble utsatt for uten at det skjedde noe mer enn litt rufsete overflate. Det satt ikke særlig bra heller, men funket jo egentlig greit nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 5, 2005 Alt avhenger jo selvsagt av hvilken side av banekjøringen man tiltrekkes av, om man vil kjøre raske rundetider og forbedre kjøringen sin eller bare spinne rundt å leke seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 6, 2005 Dette som var deg Jan ? det er det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 6, 2005 Rudskogen er eksremt hard mot dekk.. spesiellt lørdag på treffet med 23-24 grader i skyggen. Jeg kjørte med Bridgestone Potenza RE540 som er ett gategodkjent slicks dekk. Etter en dag på bane så de omtrent ut som dine dekk. Legger ved bilde litt senere i dag. PS: er villig til å vedde på at det er venstre forhjul det er bilde av Jan Brede Det e faktisk bilde av høyre å venstre! Men venstre va verst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 15, 2005 mine etter 150km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...