Anbefalte innlegg

Hvordan er det å ha 235-45/17 bak, og 235-40/17 foran......? er dette skadelig når bilen har quattro, blir jo ikke samme rulleomkretsen liksom......

er en audi 80 quattro.....

Rulleomkrets.... (http://web.telia.com/~u33106490/Dack/dack.htm)

235-45/17 = 1965mm

235-40/17 = 1893mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kombinasjonen der må du ikke finne på å sette på : eek : Hvis du vil ha "tyskerstuk" så må det bli 235/40-17 bak og 215/45-17 foran. Men jeg personlig vil ikke anbefalle dette, bilen blir understyrt og tror ikke det er spesielt bra for centerdiffen.

Uansett så må 235/45-17 subbe. Jeg har hatt 235/40-17 bak og det subba med meg alene i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/45-17 burde egentlig ikke subbe, det er bare marginalt større enn original rulleomkrets.

Uansett vil de dekkdimensjonene postet av trådstarter ødelegge noe fullstendig ganske fort. Sats enten på likt eller finn til nød noe som omtrent ikke avviker. At bilen står på nesa er ikke pent, men smaken er som baken.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan ha noen få prosent avvik på quattro.

Min er import,og den har gått 2 år i tyskland med 265/35-18 bak og 235/40-18 foran-godkjent fra Audi i Ingolstadt i vognkortet..Ikkeno feil i 4wd systemet enda ihvertfall...men jeg bytta de ut-ble litt "tyskerstuk" kan mansi : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er disse dekkene som sitter på bilen nå.... driv å vurdere å skifte dem ut nå, vil ikke ødelegge noe liksom..... har litt lyst å invistere i 18toms når jeg bør ha nye dekk uansett liksom......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde med 265/35-18 bak og 235/40-18 foran gikk greit og kjøre med men man merker at det "kniper" og da vil jeg tippe på at det ikke er sunt !

Og hva faen er Tyskerstuk ??? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett no for all del på lik dim framme og bak,for det første så er det ikkje bra for diffen at rulleomkretsen er ulik,då vil den ligge å slite unødvendig og aldri finne optimalt feste,bilen vil bli rar og kjøyre og til slutt går diffen eller styringa på Quattroen til helvette...og ditta kostar skjorta....,for det andre ser det rimelig snålt ut,spør du meg...men smaken er som........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva faen er Tyskerstuk ??? :confused:

Det er når felgen er bredere enn dekket... Se her for et eksempel... :) (195/50-15 dekk på 8x15 felg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var disse felgene med dekkene som satt på bilen min når jeg kjøpte den, så lurte på om jeg burde gjøre noe med det når jeg får råd til det.... kan jo ikke være helt bra om forhjulene ruller 10meter, og bakhjulene 10,5meter.... da blir det en halvmeter som blir borte liksom, hehe.... om hjulene skal rulle likt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er når felgen er bredere enn dekket... Se her for et eksempel... :) (195/50-15 dekk på 8x15 felg)

..og når felgene har for lavt innpress slik at felgene stikker milevis utafor skjermbua

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/45-17 burde egentlig ikke subbe, det er bare marginalt større enn original rulleomkrets.

235/40-17 på min, satt på 9,5x17" felger med et30. Felgen stakk 2cm utenfor, men rullebanen på dekket var innenfor skjermbua. Kan vel være derfor det subba ;) Med bare 30mm senk.

Forskjellen på 215/45-17 og 235/40-17 er jo ikke stor, 0,85%, men du kjenner at det ikke ruller helt fritt når du svinger. Har en ulelyd fra diffen som ikke er der med den kombinasjonen montert, men med like dekk foran og bak er den der. Tror denne ulelyden kommer av at den er kjørt med de forskjellige rulleomkretsene foran og bak : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så konklusjonen er at jeg da bør få på nye dekk ganske fort? (likt foran å bak) å håpe det ikke har skjedd noen skade?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo skjelden beine veier i norge da, og når bilen svinger vil det bli forskjellig rulleomkrets likevel, så skulle da tro at quattroen er laget for å tåle marginale forskjeller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh ... Da er jeg med :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo skjelden beine veier i norge da, og når bilen svinger vil det bli forskjellig rulleomkrets likevel, så skulle da tro at quattroen er laget for å tåle marginale forskjeller..

Rulleomkretsen er nå likedan uansett om du svinger eller ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette er forskjeller som front og bakdiffene tar seg av. Centerdiffen er ikke laget får å konstant ta seg av forskjeller mellom front og bak. Denne fordeler jo 50-50 og hvis forhjulene ruller 10m og bakhjulene 10,5m er det centerdiffen som får juling. Eller : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.