#26 Skrevet August 8, 2005 Har denne sensoren noe navn da? Så jeg vet hva jeg skal kjøpe.Tenkte å kjøpe et mekanisk måleinstrument for å få målt trykket. Hvor skal jeg koble på dette? Ikke kjøp deg ett mekanisk måleinstrument bare for å måle dette (DYRT!!!)....gjør en avtale på et kyndig verksted så sjekker de det for deg....tar ikke mange minuttene å gjøre dette... Det skrues for øvrig inn der oljetrykksgiveren/føleren din nå sitter..(dvs: ut med føler og inn med måleinstr.) Så får du svaret...Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 9, 2005 Ikke kjøp deg ett mekanisk måleinstrument bare for å måle dette (DYRT!!!)....gjør en avtale på et kyndig verksted så sjekker de det for deg....tar ikke mange minuttene å gjøre dette... Det skrues for øvrig inn der oljetrykksgiveren/føleren din nå sitter..(dvs: ut med føler og inn med måleinstr.) Så får du svaret...Lykke til Hvor dyrt kan et sånt instrument være da? Var innom Jessheim Auto i dag, de skulle ha 1600kr bare for å måle trykket! Så gjør det nok selv, om ikke instrumentet koster mer enn 1600 da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 10, 2005 Aner ikke hva det instrumentet koster desverre....Men 1600,- for å sette på det manometeret..!! Hærregud for noen banditter...!! Jeg fikk gjort det gratis på Audi rett forbi Sandvika (Auto E-18..??) Altså, hvis du stikker på Tess så har de småe manometre til en 2-300,-(0-6 bar) også trenger du en nippel med samme dim/gjenger som det er på trykk-giver/føler som sitter hos deg nå. Få de deretter til å presse en liten 1/2-meters slange imellom dette (med koblinger) så tipper jeg du har ditt eget "custom" måle-utstyr til en 5 hundre lapp... Bare mitt tips da...(spørs hva de andre "proffe" gutta her sier om dette.... )... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 10, 2005 Aner ikke hva det instrumentet koster desverre....Men 1600,- for å sette på det manometeret..!! Hærregud for noen banditter...!! Jeg fikk gjort det gratis på Audi rett forbi Sandvika (Auto E-18..??) Altså, hvis du stikker på Tess så har de småe manometre til en 2-300,-(0-6 bar) også trenger du en nippel med samme dim/gjenger som det er på trykk-giver/føler som sitter hos deg nå. Få de deretter til å presse en liten 1/2-meters slange imellom dette (med koblinger) så tipper jeg du har ditt eget "custom" måle-utstyr til en 5 hundre lapp... Bare mitt tips da...(spørs hva de andre "proffe" gutta her sier om dette.... )... Mvh Var egentlig på denne måten jeg hadde tenkt å gjøre det når jeg fikk høre den prisen! Men et spørsmål til nåt, Man skrur bare inn den før man begynner å kjøre, så kjører man bilen varm og leser av?har jeg forstått riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 10, 2005 Var egentlig på denne måten jeg hadde tenkt å gjøre det når jeg fikk høre den prisen! Men et spørsmål til nåt, Man skrur bare inn den før man begynner å kjøre, så kjører man bilen varm og leser av?har jeg forstått riktig? Helt riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 11, 2005 Etter oljeskift inkl bytte av filter og å ha målt trykket mekanisk har jeg funnet ut at instrumentet måler sånn ca rett og det ligger som det har gjort. Var litt forskjell men ikke mere enn under en halv bar. oljetrykket på tomgang etter normal kjøring ligger rundt 1,5bar på insrumentet i bilen så det er vel greit. Men er om jeg har kjørt litt aktivt trykket synker litt. Men trykket følger som det skal ved kjøring og med en gang man er nær gassen stiger det. Så lurer på om dette er noe fare og om hva som kan være galt med motoren eller slitt om det er for lavt. Virker som pumpa er ok ettersom trykket følger som det skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...