Variabel ytelse ved aksellerasjon

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt ca 300 mil med en ganske tung campingvogn nå i sommer synes jeg motoren har begynt å oppføre seg annerledes under aksellerasjon. Rett etter girskift så kjenner man puff i ryggen det første sekundet, men deretter er det som om den holder igjen videre. Det synes også som om den går bedre om jeg gir gass litt etterhvert i stedenfor bare å klampe inn pedalen. Mulig jeg husker feil, men jeg mener den var litt kvikkere før.

 

Kan det være at det har blitt avleiringer noe sted i motoren som hindrer nok diesel i å komme frem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være så mangt. Tett luftfilter, dieselfilter, avleiringer på skovlene i turbo som gjør at den ikke greier å lade som den skal osv. Spesielt ved bruk av powerboks har det vært problemer.

 

Ditt lokale vag-verksted kan sjekke om det ligger noen latente feilkoder også.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har ikke blitt noe bedre og i dag gjorde vi en liten test. En bekjent har en 96 passat stv (2wd) 110 hk tdi og han akset fra meg. Jeg vet at 4motion + en del annet gjør at min bil er en del tyngre, men skal den ikke være raskere enn en gammel 110 hk?

 

Ingen av bilene har (eller har hatt) noe chiptuning, og min bil hadde ingen merknader da den var på 60' service nå sist.

 

Er det noen som har hidden på disse to bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk luftmasse måler og IC. Hender Ic sprekker vistnok..

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var akkurat borti samme (tror jeg) problem på en maken bil.. da var det en løs liten vacum slange bak på torpedo veggen... han ble også frakjørt av 110hk'n.. blei fort slutt på at 110hk tok'n.. : rock :

kan være verd å sjekke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått en del tips om dette med luftmengdemåler fra flere, men det med andre slanger må jeg nok også sjekke opp. Det er jo rett og slett flaut at kompisen min kjører fra meg ;)

 

Er det noen som vet noen hidden om hvor fort denne bilen skal aksellrere ?

 

0-100, 70-90 (eller et annet slikt interval i forskjellige gir) osv?

 

Tom Rune: IC - regner med det er Intercooler du mener (jeg er ikke så veldig teknisk), er det slanger til den jeg bør sjekke eller?

 

Hvor dan sjekker jeg forresten luftmengdemåleren og hvor eksakt sitter den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.