#1 Skrevet August 7, 2005 har et lite problem ang. vanntemp måleren i dashbordet på min '89 coupe. nåla flytter seg ikke og står på det laveste. den kan plutselig begynne å fungere etter en halv times kjøring, eller ved at jeg er innom 5k rpm, rare tilfeller. regner med det er instrumentfeil siden det er sirkulasjon i radiator og vifta til radiatoren kan gå selv om instrumentet ikke viser noe, altså selve føleren ser ut til å være ok. jeg lurer på om det er noe arbeid med å komme seg til instrumentet? en kompis mente at jeg måtte av med hele dashbordet for å komme til.. en annen mente det var nok å skru av hylla under rattet, men der er det veldig trangt! noen som har gjort dette på en lignende bil før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2005 har et lite problem ang. vanntemp måleren i dashbordet på min '89 coupe. nåla flytter seg ikke og står på det laveste. den kan plutselig begynne å fungere etter en halv times kjøring, eller ved at jeg er innom 5k rpm, rare tilfeller. regner med det er instrumentfeil siden det er sirkulasjon i radiator og vifta til radiatoren kan gå selv om instrumentet ikke viser noe, altså selve føleren ser ut til å være ok. jeg lurer på om det er noe arbeid med å komme seg til instrumentet? en kompis mente at jeg måtte av med hele dashbordet for å komme til.. en annen mente det var nok å skru av hylla under rattet, men der er det veldig trangt! noen som har gjort dette på en lignende bil før? Er bare å ta vekk dekselet som sitter rundt rattet. så sitter instrumentene i 2 skruer, bare å skru ut de å så er instrumenpanelet løst . sitter noen kontakter på baksiden, men bare å løsne disse så er hele instrumentet ute. Står også detaljet forklart på nordicaudi.com hvordan du tar ut resten av instrumenet hvis det må til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2005 takk! jeg får prøve idag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2005 Vanntemp.måleren er normalt festet til kretskortet med to muttere, kan være en er løs eller har dårlig kontakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2005 Jeg har NØYAKTIG samme problem. Den reagerer liksom ikke. Jeg har også forresten byttet 1200kroners multitempbryteren som sitter på brakketten der hovedvannstrømmen går inn i blokka. Dette uten hell... Noen andre tips?? Helvetes vanskelige problemer disse audiene byr på altså... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2005 Jeg har NØYAKTIG samme problem. Den reagerer liksom ikke. Jeg har også forresten byttet 1200kroners multitempbryteren som sitter på brakketten der hovedvannstrømmen går inn i blokka. Dette uten hell... Noen andre tips?? Helvetes vanskelige problemer disse audiene byr på altså... det er kjipt, Emil! har så langt funnet ut at det er et problem mellom instrumentet og termostaten (ikke selve instrumentet eller termostaten). det må være et mareritt å plukke fra ledningene, de sitter jo fast i selve dashbordet, og dit kommer jeg ikke til uten å måtte demontere hele ruklet! og dette er hvis jeg evt. får tak i et koblingsskjema som viser hvilke ledning dette dreier seg om har søkt en god del på nett etter et sånt koblingsskjema, men det ser ut som jeg må anskaffe en audi bibel.. skulle ønsket alle slike problemer løste som en "format c:\" og sette inn xp-skiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 9, 2005 Ifølge tegningen min er ledningen mellom giveren og instrumentet blå/brun hele veien. Mål motstanden mellom jord og giveren fremme på motoren. Den samme motstanden skal du da måle på blå/brun ledning inni bilen når pluggen er påmontert giveren. Om ikke har du muligens kabelbrudd, er da sikkert enklest å trekke ny ledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...