Dekk revnet, må alle byttes? Quattro..

Anbefalte innlegg

I går kveld revnet det ene dekket på bilen.

Betyr det at jeg må bytte ut alle dekkene på bilde for å få den samme omkretsen..? Eller holder det å bytte ut 2 dekk?

Hvor viktig er dette på en quattro?

mvh Lars Gulsrud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du bytter de to på samme aksel, og har lik bredde og profil så burde det gå bra.

Blir ikke mye forskjell å snakke om det.

Og om dekket har revnet i skjøten, der det er "limt sammen", så ville jeg ha hørt der jeg kjøpte det, og prøvd å fått et nytt dekk gratis, det har iallefall jeg gjort før med hell. så da trenger du bare å kjøpe ett om du får det som har revnet gratis : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går kveld revnet det ene dekket på bilen.

Betyr det at jeg må bytte ut alle dekkene på bilde for å få den samme omkretsen..? Eller holder det å bytte ut 2 dekk?

Hvor viktig er dette på en quattro?

mvh Lars Gulsrud

Har ikke tilfeldigvis 225.40.18??

:rolleye:

Tok et istad jeg også og Shariff ville ikke selge bare et. Måtte kjøpe 2... : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tilfeldigvis 225.40.18??

:rolleye:

Tok et istad jeg også og Shariff ville ikke selge bare et. Måtte kjøpe 2... : mad :

Jeg har 215/40-17 jeg. Mitt revnet antagelig fordi jeg kjørte med flatt dekk 100 meter for langt. Kjøpt meg 1stk nytt dekk i dag, di mente det skulle gå greit. Det andre dekket på samme aksel var ikke veldig slitt og nesten samme mønster, så satser på at det ikke skader noe.

Noen med andre meninger om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.