#1 Skrevet August 7, 2005 Skal bytte bensinfilter på min A4 B5 1.8T,men åssen slangeklemmer er det de bruker? har aldri sett slike klemmer,åssen "åpner" man de.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2005 Skal bytte bensinfilter på min A4 B5 1.8T,men åssen slangeklemmer er det de bruker? har aldri sett slike klemmer,åssen "åpner" man de.... Du trenger vel ikke å åpne de for å bytte filteret? Slangene går inn på filteret og er skrudd fast i filteret. Er vel bare disse du må løsne. Skal til å begynne på samme jobben selv, men det ser ut til at jeg må ha ut bensintanken for å komme til skruen som holder på plass filteret?? stemmer det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2005 Står greit forklart her http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=108636 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 7, 2005 Du trenger vel ikke å åpne de for å bytte filteret?Slangene går inn på filteret og er skrudd fast i filteret. Er vel bare disse du må løsne. Skal til å begynne på samme jobben selv, men det ser ut til at jeg må ha ut bensintanken for å komme til skruen som holder på plass filteret?? stemmer det? Hvis du har samme bil som meg gjør du følgende: -Kaster deg under bilen. -Når du ligger under bilen så ser du bensinfilteret rett foran venstre bakhjul. -Så klipper du av de 2stk slangeklemmene (inn og ut) som sitter på filteret. -Deretter setter du en widesceeptang (vet ikke om det heter det) på slangen som går til bensintanken så du slipper å tømme den. -Så drar du av inn og utgående slange på filteret. -Så skrur du ut 2 stk skruer som holder filteret på plass og tar bort det gamle og setter på det nye.Også monterer du det i omvendt rekkefølge! Du må bytte de slangeklemmene som sitter på filteret,det er engangsklemmer. Ferdig! Trenger ikke å ha ut tanken på min i hvertfall! Gjort på 10-15min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 9, 2005 Da får jeg prøve uten å ta ut tanken, bare så litt kronglete ut å komme til skruen som holder fast filteret Tror det heter wisegriptang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2007 Gammel tråd, men bytte slangeklemmer? Har ikke sett under bilen min enda, pga mye snø, men mitt nye filter har gjenger.. åsså bestilte jeg med noen nye kobberinger som var anbefalt å bytte. Har jeg fått feil filter eller har noen missfostått noe? Mitt filter ser ut som en blank 0.33 colaboks ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2007 http://forums.audiworld.com/s4/msgs/722730.phtml Her er en fin fremgangsmåte for quattro. Tror filteret sitter lettere tilgjengelig på forhjulstrekkeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2007 Damn! At de har greid å knø filtrert helt oppi der!? MYE enklere uten quattro.. jaja.. litt må man vell ofre for trekk på alle 4.. Men takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 7, 2007 Hei skifta filtert uten å løsne "klemma rundt" filteret, vha WD40 sjekk> http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1276916.phtml Magne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...