#1 Skrevet August 8, 2005 Jeg har 2 problemer med bilen min som jeg lurer på om andre har vært borti. 1. Dårlig bremsevirkning, i forhold til en audi A3 med mindre bremser enn det er på min har jeg utrolig dårlig brems. Jeg har også prøvd andre A4 er som har mye bedre bremser enn min. 2. 2 ganger har det hendt att bilen ikke har startet, begge ganger har den bare blitt startet for å bli flyttet på for så å bli stoppet igjen. Det som skjer er at den ikke starter på de første par forsøkene også kommer den etterhvert hvis man drar den lenge på starteren, da fusker den voldsomt i det den starter. Etter røyken å dømme får den bensin hele tiden noe som leder meg i retning av tenningssystemet. (releer, coiler, plugger?) Dette er en 180hk AJL 1.8T Er det noen som har vært borti noe av dette på tilsvarende bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2005 1: Har hørt at bremsene på a4 er noe under dimensjonerte, men hvorfor de er dårlige på din en andres vet jeg ikke, slitte klosser skiver? 2: Første jeg tenker er luft massemåleren? Defekt eller dårlig kontakt i pluggen siden problemet ikke er tilstede hele tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2005 Jeg har 2 problemer med bilen min som jeg lurer på om andre har vært borti. 1. Dårlig bremsevirkning, i forhold til en audi A3 med mindre bremser enn det er på min har jeg utrolig dårlig brems. Jeg har også prøvd andre A4 er som har mye bedre bremser enn min. 2. 2 ganger har det hendt att bilen ikke har startet, begge ganger har den bare blitt startet for å bli flyttet på for så å bli stoppet igjen. Det som skjer er at den ikke starter på de første par forsøkene også kommer den etterhvert hvis man drar den lenge på starteren, da fusker den voldsomt i det den starter. Etter røyken å dømme får den bensin hele tiden noe som leder meg i retning av tenningssystemet. (releer, coiler, plugger?) Dette er en 180hk AJL 1.8T Er det noen som har vært borti noe av dette på tilsvarende bil? Når den ikke starter, sikker på at det ikke er startsperra? Vri om nøkkelen, og vent på at startsperre-symbolet skal slukke. Hvis det ikke slukker, men blinker istedet så er ikke nøkkelen godkjent av bilen, og kutter med en gang den har starta.. Sliter med det selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2005 1 : Bremsene er ikke underdimensjonerte. Får den godkjent med 187 hk uten å forandre på bremsene. 2 : Har hatt samme problem med min, var dårlig kontakt bak på tenningslåsen. Lett å lodde, ligger en "bruksanvisning" inne her på hvordan du kan fikse det. Se på den før du tenker på LMM. Lmm pleier å gi masse andre symptomer i tillegg LYKKE TIL! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2005 Ja jeg har mer tro på dårlig kontakt i forbindelse med tenninga. feil ved lmm burde man merke når bilen går også dålig trekkraft o.l. Det jeg glemte å skrive var att starteren fungerer som normalt den bare tenner ikke. Det lyser ikke noe i forbindelse med startsperre. Er det ingen av dere som føler att det er dårlig bremsekraft? Jeg vet at når de faceliftet B5 i 99.5 så ble det byttet til en annen type bremsekraftforsterker.. ikke uten grunn tipper jeg..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2005 Synes det ikke er direkte dårlige bremser på min akkurat.. Har 95 modell.. Etter en god del runder på rudskogen begynte den å bli litt myk.. jeg tro da pedalen sånn at abs'en jobba fælt før en sving der.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2005 På min m/org Facelift kan jeg få passasjerer til å skalle ut frontruta hvis jeg vil i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 9, 2005 Bremsene er gode, men de går fort varme. Litt aktiv kjøring hjem fra jobb en dag resulterte i røykutvikling og null bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 9, 2005 Bremsekraften på min var heller dårlig da jeg kjøpte den. Det viste seg å sitte Biltema bremser på den - så ved å skifte dem ble det bedring. Har du sjekka ut hvilke bremser som står på den, evt. i hvilken stand klosser/skiver er i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 9, 2005 Jeg byttet nettopp fra litt slitte org. skiver/klosser til Turbogroove + greenstuff. Funker veldig bra, kniper godt. Men calipperene på A4 er dårlige, viktig å move opp og smøre dem ofte. Måtte bytte bak, bare boss... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 9, 2005 Det er kun originaldeler på bilen. jeg har hatt kalipperne fra hverandre og smurt de opp, dette hjalp noe men fortsatt dårlig. Det er bra med bremsebelegg igjen, bremsevæske og klosser samt skiver bak ble byttet på forrige service, bak fungerer det nok bra for der er skivene helt blanke mens de foran er mer "skjoldete". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 9, 2005 Finn en fin vei og kjør litt på, brems mye. Kjenn etter tempforskjell på felgene/skivene. Om de ikke blir blanke etter masse bruk skift dem. Går og an og få dem dreid ned litt, men det er ikke så dyrt med nye heller. Se på baksiden hvordan skivene ser ut der og. Men anbefaler EBC skiver og greenstuff klosser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...