Hvordan få løs rusten mutter?

Anbefalte innlegg

Hepp

Prøvde og få løs høyre fjærbein bak på min A 100 TQ avant.

På det øvre festet har den innerste mutteren rustet fast og har nå blitt rundet :(

Har prøvd og varme uten hell (fungerte på de to muttrene jeg komer ordentlig til på)

Har også prøvd og slå på en mindre pipe, men det hjalp ikke her... (fungerte på andre siden...)

Alle ideer tas i mot med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kommer til med Dremel så ville jeg skåret et spor med den og deretter splittet mutteren.

Alternativt om du får sveiset på en stålbit du kan holde igjen med et eller annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en mutterkløver? Biltema.

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en mutterkløver? Biltema.

Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C

Den har jeg prøvd...funket ikke for meg. Mutteren var hardere enn denne og mutterkløyveren sprakk...

Er helt klart verdt et forsøk...det er jo enkelt og nokså rimelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har plass så kan du prøve med hammer og meisel. Få laget et lite hakk i kanten på den rundede mutteren, og bruk kraften fra hammeren til å drive mutteren rundt. Det er tungvint, og tar tid, men hvis du må spare gjengene så funker det ofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha gjengene i behold ja...

Sveise på en pipe hadde kanskje hjulpet...

Jeg får nok en gang banne og frese over at de ikke kan bruke syrefaste skruer og muttere originalt!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.