Anbefalte innlegg

Da var det min tur - den stålomspunne slangen bort til bensinfilteret på bilen min er lekk slik at jeg ikke tør å kjøre med den før det er fikset. Merket skikkelig bensinlukt og at det var ordentlig fuktig der.

Tenkte å bytte den slangebiten med ny slange, noen gode tips her? Vet at dette blir gjort gratis på Audi-verksted i USA, men dette er det vel utrolig optimistisk å få til i Norge.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig optimistisk ,.

Den delen tar møller 8-900 kr for . er visst litt jobb og skifte den , eller det vil si .. det er litt trangt og skifte den . vet også at det er noen som har erstattet den med en slange og noen kraftige slangeklemmer ,

og de har sluttet med stålomspunningen , den originale har vanlig bensinslange på røret ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bytta ut den slangen med en vanelig bensinslange med stålomspunning og ett par slangeklemmer.

fungerer utmerket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fikset det nå, byttet slangen med 12 bars bensinslange og slangeklemmer. Tett og fint, problemet løst til samme pris som en halvliter brus og en sjokolade på en bensinstasjon.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"det enkle er ofte det beste" :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er inv. målet på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røret er 8 mm utvendig, slangen jeg brukte var 7.7 mm innvendig diameter slik at det passet helt utmerket over.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta å legg ut noen bilder over hvordan du gjorde det da så andre får sett :) Min er faktisk tett,enn så lenge iallfall. Vet ikke om min er byttet eller om min bil er for "gammel" til den feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det min tur - den stålomspunne slangen bort til bensinfilteret på bilen min er lekk slik at jeg ikke tør å kjøre med den før det er fikset. Merket skikkelig bensinlukt og at det var ordentlig fuktig der.

I dag tidlig var jeg, til en forandring, veldig fornøyd med at ingen ennå har kjøpt 80'en min, for jeg oppdaget bensinlekkasje på S6'en. Jeg hadde ikke tid til å se så nøye på det, men bensinen samlet seg oppå innsugingsmanifolden, helt fremst.

Har jeg samme problem, med samme løsning, eller lekker det andre steder når man har "standardfeilen" som Eyvind nevner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet bensinfilter mens jeg var i gang foran der, og *vips* forsvant all bensinlukt fra den stålomspunne slangen.. Aner ikke hvorfor.. : klø :

Hvordan fikk du forresten av crimpene på slangen, Eyvind??

Hans Chr.: Nei, standardfeilen går ut på at den lille slangestumpen ved filteret spruter bensin på manifold/turbo, en litt 'kjedeligere' affære.. Du har sannsynliggvis en gåen injectorpakning eller noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sagde bare av rørene sånn at hele slangebiten ble løs og jeg satt igjen med to rørstumper, så satte jeg på vanlig bensinslange med doble, ordentlige slangeklemmer.. :) Kostnad godt under 50-lappen og funker helt fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.