#1 Skrevet August 9, 2005 Heisann... Nå for et par uker siden så bytta jeg bremseklosser på bilen, og da kikka jeg tilfeldigvis litt under, da la jeg merke til at manifolden har begynte og ruste istykker, stor lang sprekk langs siden på 0,4x8cm...også to hull på en diameter på 1,5cm..er dette noe alvorlig problem? jeg syns bilen ikke helt går som den skal, skulle gått litt bedre, også varierer den litt på turtallet på tomgang, så lurte på om dette kanskje kunne ha noe med dette og gjøre..? hva er evt. vanlige symptomer når manifold er slik? har tenkt og kjøpe supersprint grenrør en gang i tiden, kan hende jeg må fremskyve dette..;/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2005 Ingen som vet? Blir takknemmlig for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2005 ingen som kan hjelpe en stakkar her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2005 ingen som kan hjelpe en stakkar her? Kan vel kanskje ikke hjelpe så mye, men kan vel si så mye som at du må fikse det.. å at det ikke er bra, men det burde jo kanskje bråke litt også?? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2005 Heisann...Nå for et par uker siden så bytta jeg bremseklosser på bilen, og da kikka jeg tilfeldigvis litt under, da la jeg merke til at manifolden har begynte og ruste istykker, stor lang sprekk langs siden på 0,4x8cm...også to hull på en diameter på 1,5cm..er dette noe alvorlig problem? jeg syns bilen ikke helt går som den skal, skulle gått litt bedre, også varierer den litt på turtallet på tomgang, så lurte på om dette kanskje kunne ha noe med dette og gjøre..? hva er evt. vanlige symptomer når manifold er slik? har tenkt og kjøpe supersprint grenrør en gang i tiden, kan hende jeg må fremskyve dette..;/ Tror nok det kan lønne seg å bytte ja. Er nok noe avgrunnen til at bilen ikke går som den skal. Kjenner ikke så godt til disse motorene, men generelt for alle motorer er at de må ha en viss motstand i eksosen, og disse hullene og sprekkene kan jo få motorstyringen til å gi feil verdier hvis det er flere lamda sonder på bilen. Er heller ikke sunt å kjøre med da du kan få eksos inn i kupeen, som ikke akkurat er bra. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2005 Kan vel kanskje ikke hjelpe så mye, men kan vel si så mye som at du må fikse det.. å at det ikke er bra, men det burde jo kanskje bråke litt også?? eller? Bråker faktisk ikke så mye iforhold til andre biler med effektanlegg... eneste jeg hørte var en surklelyd når jeg ga litt gass...men det var ETTEr jeg fan ut at manifolden var jævli at jeg la merke til det ;P Tror nok det kan lønne seg å bytte ja.Er nok noe avgrunnen til at bilen ikke går som den skal. Kjenner ikke så godt til disse motorene, men generelt for alle motorer er at de må ha en viss motstand i eksosen, og disse hullene og sprekkene kan jo få motorstyringen til å gi feil verdier hvis det er flere lamda sonder på bilen. Er heller ikke sunt å kjøre med da du kan få eksos inn i kupeen, som ikke akkurat er bra. Mvh Geir Jupp, regnet ikke akkurat med at dte var bra...men men, skal se om jeg får byttet det når jeg får lønning...:)kanskje bytte tilgrenrør fra supersprint også slik at jeg får fullt supersprintanlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...