#1 Skrevet August 9, 2005 Var innom Svendsen Eksos i dag. Avdeling Sandvika. Jeg har tenkt å bytte ut sugerøret på A4`n min.. Jeg kikket litt å sortemanget hans og fant et tøft enderør... Passet Audi`n min meget bra... Men mitt egentlig spørsmål er, lønner det seg bare å kjøpe endestykke, eller hele klumpen bak i ny... Det er vel det som kalles effektpotte... Har det noe forseg... Vil jeg få "litt" mer effekt, eller blir det det samme, eller dårligere... Har time i morgen, så noen svar hadde vært helt konge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2005 Var innom Svendsen Eksos i dag. Avdeling Sandvika. Jeg har tenkt å bytte ut sugerøret på A4`n min.. Jeg kikket litt å sortemanget hans og fant et tøft enderør... Passet Audi`n min meget bra... Men mitt egentlig spørsmål er, lønner det seg bare å kjøpe endestykke, eller hele klumpen bak i ny... Det er vel det som kalles effektpotte... Har det noe forseg... Vil jeg få "litt" mer effekt, eller blir det det samme, eller dårligere... Har time i morgen, så noen svar hadde vært helt konge Det er motstanden i lyddemperen din som gir deg mere eller mindere effekt! En lyddemper med mindere motstand vil øke effekten "litt" men i gjenngjeld vil den bråke mere! Bare å bytte enderøret vil kunn ha kosmetiske forandringer! Ikke noe å si på effekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2005 Okei, så hvis jeg har forstått deg rett, så får jeg tøffere lyd, "litt" bedre effekt og et tøffere utsende ved å bytte til nytt 4" enderør og sports lyddemper.. Ingen bakdeler ved kun å bare gjøre dette? noe mer jeg også bør gjøre når jeg først har bilen på bukken? Påforhånd takk for alle raske svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2005 Ingen som har noe erfaring med å bytte ut det orginale, med sports lyddemper og 3-4" enderør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2005 Ingen som har noe erfaring med å bytte ut det orginale, med sports lyddemper og 3-4" enderør? Har bytta til effektanlegg på noen biler, og det resulterer i mer lyd, og bittelitt mer effekt. Du vil nok ikke merke noe til effektøkningen ved å kun bytte til sportspotte. I så fall veldig lite. Nå står det jo ikke hvilken motor du har, men om det er turbomotor, og du har planer om å chippe, kan det ha noe for seg. Ellers resulterer det nok bare i mer og grommere lyd. Om du har lyst på mer lyd er opp til deg Det er stor forskjell i lyd mellom de forskjellige pottene, så noen fasit kan jeg ikke gi deg om det blir for mye lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2005 Takke og bukker for alle svarene Det blir nok effektpotte på meg i morgen... kan noen bekrefte eller avbekrefte dette rykte... Jeg har en 2.0 FSI (Sugemotor) Leste på et eller annet forum ang sugemotor og effektanlegg.Der sto det at man faktisk kan miste effekt med å bytte til effektpotte bak... Han mente at bilen mistet den kompresjonen eksosen trenger for å holde trykke oppe... skulle vist ha noe å si på aks`n... Noen som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2007 Jeg har simons 3" fra kat og ut, merket at bilen dro litt bedre når den kom opp på turtall, den drar seg liksom ubemerket over den "kneika" som var på rundt 4,5k rpm før. Hva ble det til forresten, er jo noen år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...