Blinker i blinklys, baklys, og rundt om kring (jord feil?)

Anbefalte innlegg

Har en Passat (88-93) som ser ut til å blinke i baklys i tillegg til blinkelysene), det virker også som blinklyset "henger" seg opp når bremsepedalen blir trykket ned, og starter å blinke igjen når jeg slipper den.

 

Videre oppdaget jeg at styrken på fremlyset ble svakere når vindusspyleren ble brukt.

 

Jeg mistenker en jordingsfeil et eller annet sted, noen som har vært borti dette før, evt noen som har tips til hvor man skal starte?

 

(pærene i lyktene skal være riktige)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat hadde en 89 eller 90 Passat som hadde lignende symptomer på bak-, bremse- og blinklys, der var det irr ig rust i kontakten som plugger inn i pæreholderen på venstre baklys.

 

"Diskolyset" er et veldig typisk tegn på utilstrekkelig eller totalt manglende jord på baklysene. Det som da skjer er at de pærene som lyser vil prøve å stjele jord gjennom glødetrådene som ikke lyser, og da blinker det uten mening (diskolys)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på delenummer på disse kontaktene også vel??? (Vet det ene klipset på den ene kontakten er knekt, så mulig den ikke sitter helt som den skal.

 

Takker for tipset...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme feilen på min bil.. oppdaget etter mye bannskap at det var jordingen på lykta som var synderen! la bare opp ny jording fra lykta. og når du spyler frontruta, så spyler du samtidig frontlyktene, oppdaget det på min bil samme dag som jeg kjøpte den,, fikk litt panikk! :P:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.