Anbefalte innlegg

Var innom Svendsen Eksos i dag for å montere på effektpotte... Det ble veldig bra, men jeg vil ha litt mer brumme lyd. Jeg har en 2.0FSI sugemotor.. Noen som vet noe mer jeg kan gjøre... : klø :

Kan jeg evt, fjærne lyddemperen midt under bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan du gjøre, hvis du vil ha høyere lyd/mer støy. Enten sette i et erstatningsrør eller åpne den og ta ut innmaten. Et rør er enkleste måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar...

Finnes det noen bakdeler ved å fjærne lyddemperen midt under bilen?

Sett bortifra lyd/mer støy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke slik eksosen din er bygd opp. Det heter seg fra gammelt av at mellomdemperen skal ha en flammedempende effekt, men på nyere biler gjør kat'en mye samme jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men åssen blir det for meg som tar bort catten og setter en cat.erstatter der og har TS-Racing eksos derifra? Lurer litt på å ta bort mellompotta,bruke straka rør hel bak til bakpotta Hva tar bort flammer da? : klø :;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flammer er vell egentli bare litt tøft er det ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flammene kommer i gjennom bakpotten? Håper det! : rock : Litt show om kvelden men tviler på det kommer ut noe? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mellompotten fjærner jo også en god del ressonans da.. Så det vil bli mer brumming utenfor, og mer brumming inni.. Til tider kan det bli slitsomt mye inni.. Hadde kun èn lyddemper ( bak ) på min gamle 80 1.8S og det ga bra med lyd, men var ikke noe særlig på langkjøring.. Rustfritt gir fin klang.. Ikke nødvendigvis færre potter og større dim heller, bare bytte til rustfritt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. : klø :

Eksosen som TS monterte gir jo så godt som INGEN lyd da.. : gråter : Vurderer å ta bort midtpotta. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Potter kan være et mareritt og det er et kunststykke å finjusse på eksoslyden fra en motor. Hver potte under bilen har sin oppgave, forskjellige frekvensområder etc. Det å ta vekk en potte kan gå begge veier, du kan få den lyden du vil ha eller rett og slett oppleve å få en skikkelig ubehagelig resonans i bilen.....

Siden du har fått en annen potte bak enn originalen kan jo det gi enten positivt eller negativt utslag ved å fjerne midtpotta. Det beste ville vært å få satt inn et rør slik at du kan sette tilbake potta ved behov : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs jo litt hvilke krav man har til lyd da.. Jeg for min del kan godt tenke meg å bytte eksos på min, men ikke dersom det går utover komforten inni bilen, derfor vil jeg beholde midtre lyddempere evnt. Dersom det ikke er noe problem med litt ekstra lyd inne i bilen så sett inn et rør isteden for midtre lyddemper så får du straks mer lyd og "brom" ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen.. : vinke : Takker for alle svar.. Jeg har pratet litt med en ekspert på felte, og han anbefaller å sette inn rør, eller noe som skal immitere midtre lyddemper... skal gjøre det imorgen.. skal gi beskje hvordan det blir...

Men nå må jeg : sove :, ellers rekker jeg ikke timen min kl 0900 i morgen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha byttet ut lyddemperen bak, med en effektpotte, 4.2" enderør, samt effekt midtdemper fikk jeg den lyden jeg ville ha....! kan anbefalles... fikk konge lyd : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4.2" enderør

: eek : Må jo se og høres helt for j****g ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4.2" enderør er jo jap-crap style! : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : Må jo se og høres helt for j****g ut!

Nei.. Det ble ikke så høyt som jeg trudde det skulle bli..

Men folk snur seg : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.