Vibrasjoner i 70-80Km/t ved lavt turtall

Anbefalte innlegg

Graver opp denne igjen, jeg.

Fant noen noengang ut av dette? Har samme dritten selv nå. Lurer på å bytte motorfestene i første omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo kansje være noe med automatkassa, med tanke på at vibrasjonene forsvinner ved høyere turtall og samme fart. For ved gåent motorfeste så trur jeg bare at du vil få en følelse om at du ikke klarer å hestekreftene ned på bakken.. Blir svakere på en måte..

Men det beste er vel bare å hive den på en bukk og prøv å riv i alt du kan tenke deg at kan være løst. Eller hive den inn på verksted..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har manuell kasse. Må nok prøve å rive og slite litt i ting, ja. Foringene framme skal være ok i følge møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme (delvis i alle fall, hvis jeg har forstått deg rett) problem på min forrige bil. Det ristet i hele bilen (ikke i rattet) ved 40-45 km/t, uansett gir/turtall riktignok.. Dette viste seg å være kast i en av felgene mine på forhjulene. Dette har du sikkert sjekket allerede?

Dette gjelder selvfølgelig for Atle her, som har manuell girkasse, og ikke trådstarter som løser problemet ved å gire ned (høyere turtall).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg løser forsåvidt også problemet med høyere turtall. Mer pådrag gir også mindre vibrasjon. Det er mest når jeg bare akkurat holder farten det vibrerer. Og også når jeg slipper gassen helt vibrerer det. Tråkker jeg inn clutchen er det helt fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også problemer med vibrasjon i bilen. Hadde to felger som ikke var helt rund, og kjøpte nye uten at det hjalp. Hos meg oppstår det når jeg runder 60 kmt. Har automatkasse(håper det ikke er den som gjør det) Når jeg triller merker jeg ingenting, men så snart jeg (samme hvor forsiktig) gir gass kommer det. Vibrerer ikke i rattet og tror det kommer bak i bilen. Foran har jeg skiftet alt bærearmer og foringer. Kan det være hjullagrene bak? Har som andre lenger opp tenkt på motorfester og sånnt, men motoren går helt jevnt og ristingen kommer samme hvor forsiktig jeg trykker ned pedalen. Irriterende!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.