Paast gt konvertert til Gt syncro

Anbefalte innlegg

Hei

noen som vet om det er mye jobb å konvertere en 86-87 Passat gt 5E til 86-87 passt Gt syncro?. Må vel ha ny gearkasse?

Bortsett fra deler som mellom aksel, bakaksel etc, er det mye mekking for å få det til å passe? Noen som har gjort dette? bilder etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne jobben blir vel noe lik det å bygge om en vanlig Audi FWD til Quattro.

Der må du i allefall sveise om hele gulvet, for du må ha tunell til mellomaksling.

Vet heller ikke om det er plass til bakdiff. kommer ann på hvor bensintanken er plassert.

Så en relativt kjapp konklusjon er å selge bilen, for så å kjøpe en orginal syncro. Det vil du spare masse tusenlapper på itillegg til utallige timer i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... bare å starte det ;)

Har en 86 1.8 CL som er ombygget til GT syncro 2.2 HY motor - Godkjent

Et lite problem da.. 300kg nyttelast - så det ble en 3 seter etterpå.

 

Nå står en 3B motor med RS2 turbo klar i motorbukk i garasjen.. venter bare på tid : bh :: bh :

 

Har en laget en internet side - Norsk 32b Syncro register http://www.32bsyncro.com

Men den ble hacket så den har ikke virket på en stund. : mad :

Prioriterer å bygge bil fremfor å mekke internet

Men nå er den oppe igjen : vinke :

 

Her er oppskriften:

Da min var en 4 er måtte jeg bytte bjelken mellom rammevangene framme. Denne er smalere og motorfestet sitter lengre fremme på 5 eren. Motorfestene i rammevangene måtte jeg også ha

 

Hele eksos/kardang tunellen må byttes. Den er mye høyere på Syncroen. Jeg har en 93 modell Audi 80 også - Der er tunellen høy hele veien, så den er det nok ikke like mye arbeid å bygge om.

 

Du må fjerne reservehjul baljen, og sveise inn et nytt lokk. Du må også sveise noen bjelker under dette til å feste diffen bak.

 

Litt mer småplukk som fester til radiator, bensinfilter, luftfilter +++

Det er ikke vanlig lasteventil på Syncroen, så du trenger hovedsylinder osv fra en Syncro eller gammel Audi 80 (83 modell passer)

 

Drit i reservehjulet - det er et slikt lite trillebårhjul på ene siden på Syncroen. Mye arbeid å lage til.

Jeg kjører med lappesaker på spraybox og har klart meg med det til nå

 

Verre er det ikke! :rolleye:

 

Nei, jeg hadde ikke giddet gjøre den en gang til : smil :

14 dager av sommerferien og en kone som :fy::fy::fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.