Smøre vinduslister, men med hva?

Anbefalte innlegg

Det skriker og skjærer like mye i kroppen hver gang vinduet går opp eller ned, og ser nødt til å få gjort noe med det veldig snart.. :P

Men har folket noe tips? Regner ikke med at er bare er å pøse ned med "verktøykasse på boks"/CRC i gummilista der? : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprayolje blir søl, og det samme gjør silikon. Jeg ville prøvd med talkum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Talkum? Er du sikker? :P Er ikke det ment for å pudre barnerumper? Ikke ruter? :P:P:)

Spray e.l. vil nok bli ett himla søl ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikonstift beregnet på dørpakninger. Den stivner nemlig, og funker derfor fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutta! : ja :

Da skal jeg se om jeg finner en sånn stift. Har det sikkert på biltema, bilxtra e.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

silikonspray er fin fint til dette formålet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikonspray funker fint det, bare spray inn i lista og ikke overalt rundt. Gjorde dette på a6'n til fattern for to år siden da vinduet ikke ville gå helt opp pga motstand. Det funker fint enda. Møller tror jeg skulle ha 2-3000 for å fikse det....

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindu går helt opp og ned, det er ikke noe problem. Men det er knirken/skrikinga osv..Den er grusom. :P

Men silikonspray er noe som vi har liggende her hjemme så det er vel verdt ett forsøk, sitte inne i bilen og spraye på ytterste lista, med masse papir bak.

Funker vel sikkert det, men om det ikke hjelper så prøver jeg sikkert sånn silikonstift evt.

Takker for hjelp igjen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Talkum brukes vel også på barnerumper ja, men det er et fantastisk middel som gir en fin friksjonsfri overflate.. Brukte det når vi trakk kabler i det skjulte anlegget i leiligheten ( tv kabel etc. = trangt )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det er et fantastisk middel som gir en fin friksjonsfri overflate

Og ikke minst, tørr overflate! Det hender man ikke vil ha flytende søl overalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte mye talkum i millitæret da jeg og Spangen rullet rundt i Leo. Funket fint det når det ikke var noe som hadde med friksjon å gjøre i alle fall, kun for å holde pakninger myke. Mange som ikke vil ha flytende søl overalt, men hvitt pulver trenger heller ikke alltid se bra ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvitt pulver trenger heller ikke alltid se bra ut ;)

Det går an å få kjøpt svart talkum også, så vidt jeg vet. Det er vel dette politiet bruker til å sjekke for fingeravtrykk på lyse flater.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.