Bensinpumper i Corrado G60?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har den siste tiden slitt med at når jeg drar på, stopper motoren plutserlig (kan være på alt fra 3000 til 5000rpm), akkurat som når man treffer turtallsperra. Har også hørt noen ulyder fra noe som høres ut som en (bensin)pumpe og tror jeg antageligvis må bytte den.

Så kommer spm'et;

har 89 Corrado G60 1 eller 2 bensinpumper?

Jeg har sett en ekstern bensinpumpe på bilen min forran høyre-bakhjul og tror det er den som lager ulydene.

Gikk derfor til møller i Sfj. og de så på pc'n sin og fant ut det bare var 1 bensinpumpe og den satt i tanken på de bilene. (De skulle selfølgelig undersøke saken nærmere, men jeg er litt uttålmodig og legger derfor ut en post her.)

Lurer derfor om noen vet om det er 1 eller 2 pumper i 89 Corrado G60, evnt. hvor de sitter. : klø :

Noen som har hatt lignende problemer, eller kan tenke seg andre feil jeg kan ha istedenfor gåen bensinpumpe?

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 pumper: en under bilen foran høyre bakhjul, der sitter også filteret

en i tanken som mater den andre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ulyder i pumpen(e) og det er to pumper, er det i 95% av tilfellene pga pumpen i tanken, selv om ulyden kommer fra den andre. Denne lyden kommer pga at hjelpepumpen i tanken ikke klarer å mate nok bensin til den under bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.