Anbefalte innlegg

Dette hører kanskje litt tvilsomt ut, men jeg har altså fått tak i et nytt speedometer til golfen min. Det eneste problemet er et det nye speedometeret står på ca 270 000 km, og bilen har bare gått 140-150 000km

Da lurer jeg altså på om det er mulig å justere km. standen på speedometeret uten å ødelegge det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hører kanskje litt tvilsomt ut, men jeg har altså fått tak i et nytt speedometer til golfen min. Det eneste problemet er et det nye speedometeret står på ca 270 000 km, og bilen har bare gått 140-150 000km

Da lurer jeg altså på om det er mulig å justere km. standen på speedometeret uten å ødelegge det?

ta i så fall kontakt med speedometer servic i oslo, for da kan du få det dokomentert at du ikka har kødda også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta i så fall kontakt med speedometer servic i oslo, for da kan du få det dokomentert at du ikka har kødda også

Betyr det at jeg må sende ned speedometeret elller at jeg sender dokumentasjon av bilen og de godkjenner at jeg forandrer km. standen og bilen blir registrert å ha gått så langt som jeg justerer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at jeg må sende ned speedometeret elller at jeg sender dokumentasjon av bilen og de godkjenner at jeg forandrer km. standen og bilen blir registrert å ha gått så langt som jeg justerer?

Du sender ned instrumentet og de justerer det.

Hvis du er litt lur så passer du på at både Biltilsynet og forsikringsselskapet ditt informeres om dette.

Da blir det registrert av instrumentet er byttet og kilometerstand er korrigert i henhold til det bilen faktisk er gått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil først si at jeg er totalt imot triksing med km-stand, bare så det er sagt.

Eller så kan du gjøre det med en dremel multi eller lignende, dette er hvordan det gjøres:

Bak på speedometeret sitter det en liten plastpinne som går fra wiren og inn i selve målerern/viseren. Ta ut denne, og fest den i dremelen...

Legg speedo-boksen med "glasset" ned og heng dremelen i ledningen slik at den plastpinnen du festet går ned der den satt.

Skru på dremelen på høyeste hastighet 33000 rmp : vinke : og stopp med jevne mellomrom for å sjekke fremgangen (tilbakegangen :P ).

Du bør vurdere å ta med en gameboy eller noe ;)

Dette tar nok en stund men det er i det minste billig...

Om det går å rygge tilbake km-standen vet jeg ikke, har ikke prøvd og har ingen planer om det heller. Dette fungerer på golf 2 for dette har jeg prøvd, jeg skulle bare se hvor fort jeg fikk nåla til å gå, men dremlen "dreiet" feil vei og tellerne startet å gå i minus : haha :

Er utrolig hva man finner ut når man kjeder seg i garagen : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antall km er jo ingen fare med, dette ligger jo inne i hiddenbasen til biltilsynet, hva som var registrert på forrige EU kontr. Så om du stiller til det som den har gått nå, er det jo ingen fare med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka i hvertfall å stille tilbake på gamlemopeden min, aprilia rs50, hehe. men det tokk tid å en drill gikk tapt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.