Anbefalte innlegg

Etter 7 timer overtid, klokken 24.00 på vei hjem, hva er det som skjer da.. Jo, seff punkterer man! : bh : Etter mye knot og krangling med stereoen, fikk jeg kastet ut det som var bak og slengt på reservehjulet ( i ren og skjær forbannelse ).. Nå kjører jeg da med tre dekk av 225/40-18 og ett på 225/50-16 ( tror ikke drivverket er så begeistret for det.. )

Jeg trenger med andre ord to nye dekk..

Har fått pris på to stk nye dekk av samme type som de jeg allerede har, Continental Sport Contact2 225/40-18 : 5550,- ferdig lagt på.

Har også fått pris på fire stk. Falken FK451 225/40-18 - 7500,- ferdig lagt på.

Er det andre dekktyper som jeg bør vurdere? Vet shariffen har Toyo Proxes til en rimelig pris.

Tingen er nemlig den at jeg syns Conti dekkene støyer fælt.. Mer enn hva jeg syns Falken dekkene gjorde på coupeen, men så er det to vidt forskjellige biler også da.. Flere som har samme oppfatning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Toyo Proxes T1. Kjører med disse på min i 235/35-19 og de støyer en del mindre enn de originale Michein Pilot sport dekkene i 235/40-18.

Sitter bra på tørt og vått.

Grei pris er det vel også på de..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her omkring som forhandler de, eller er det Sharif som gjelder ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok til Sharif tror jeg.. Mener han tok rundt 1500,- pr dekk (Både Toyo og Falken FK-451) ferdig på bil.

Du kan jo også sjekke Nordisk Felgimport i Vestby, kortere vei og ventetid..

http://www.nordiskfelgimport.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Christian!

Får vel ta en tur til Sharif eller noe da.. 5500,- for to nye dekk blir fort litt mye, da er det jo nesten like greit å legge til noen lapper ekstra å få et komplett felgsett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Falken FK-451 både på A6'en jeg hadde og på A4'en jeg har nå. Synes ikke støynivået er så galt og sporingen er heller ikke værst, og prisen er jo god.

Her kjøpte jeg dekk og fleger til touranen, Fin pris på Flaken dekk der også:

http://www.motorsenter.no/s_falken.html

1398,- for 225/40-18 Falken FK451

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt anbefale Nokian Nrzi som jeg brukte på 200'en i 18". Støysvake og hang godt på både tørr og våt asfalt. Det er vel også kurant pris på de hos Shariff eller AutoTeam.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet Falken FK-451 (215/45-16) og de støyet betydelig mer enn mors Continental Eco (155/70-13), men de var gode på våt bane! Men har fått inntrykk fra flere at de FK-451 slites veldig fort når man begynner å gi på litt på banen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet Falken FK-451 (215/45-16) og de støyet betydelig mer enn mors Continental Eco (155/70-13), men de var gode på våt bane! Men har fått inntrykk fra flere at de FK-451 slites veldig fort når man begynner å gi på litt på banen :D

Er vel ingen hemmelighet at bredere dekk støyer mer da de har større kontaktflate med asfalten.. Skal man sammenligen dekkstøy bør man iallefall sammenligne dekk i samme bredde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også godt fornøyd med Toyo dekkene til Sharif, selvom jeg gikk fra 19" til 20" med samme bredde fikk jeg mindre støy og sporing enn med FK-451.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt 4 sesonger på 225/45-17 Conti Sport Contact nå, i år med Sport Contact 2, på a6'n til mor og far, og monterte selv i dag Sport Contact 235/45-17 på urq'en, og de sitter som f... til veien, uansett føre! Slites kanskje litt raskere enn andre dekk, holder ca 30-35k. Støynivået i a6'n ble faktisk lavere med de nye sport contact 2 enn med nokian hakka q piggfrie dekk : ja :

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd falken fk 451, toyo T1, og et annet merke av toyo som jeg har nå.. Synes det jeg har nå virker supert.. Fikk testa det skikkelig da jeg kjørte mot rudskogen søndag morgen og det regnet bøtter.. Mye vann i veien men ikke tegn til vannplaning engang... Virker som de er litt mykere enn toyo T1, men ser ikke noe slitasje på de enda... Synes de jeg har nå støyer MYE mindre enn T1 og falken fk451...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var og handlet 4 stk 235/40/17 hercules g5000z dekk hos CISERVICE og betalte den nette sum av 4720 ferdig på bilen. : vinke :

(Gjennom en annen forening jeg er medlem i, fikk jeg 55 % rabatt på dekkene.)

Det er godt mulig at klubben her kan få lignende priser der.

Dekkene her skal vistnok være på høyde med Pirelli og Continental, men det vet jeg når jeg har kjørt en del...

Dette er hva de skriver om dekket:

Nyutviklet superdekk som går ca. 30-50% lenger enn Continental og Pirelli. Ekstreme (myk/seig) gummiegenskaper og meget lav rullemotstand. Støysvakt mønster med rotasjonsretning.

Bilde av dekkene er her

Noe for oss?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt Toyo Proxes T1 på de siste bilene mine, og er veldig fornøyd med de!

Sitter godt, på vått som tørt.Faktisk synes jeg de imponerer mer på vått..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel kanskje om jeg ikke kommer til å vurdere Toyo ja.. Conti SportContact2 lever opp til navnet sitt, for jeg syns de virker veldig fine, men som sagt litt støy og de koster litt..

Takker for mye svar, har iallefall en viss pekepinn på hva folk er fornøyd med..

Hans-Ole, fikser du flere gode priser hos de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen her som har prøvd federal dekk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen hemmelighet at bredere dekk støyer mer da de har større kontaktflate med asfalten.. Skal man sammenligen dekkstøy bør man iallefall sammenligne dekk i samme bredde.

Det er jeg klar over, det var bare ment som en liten tilleggskommentar på at jeg synes Falken FK-451 ble fort slitt. Men sånne kommentarer kommer ikke til sin nytte når de må forklares etterpå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel kanskje om jeg ikke kommer til å vurdere Toyo ja.. Conti SportContact2 lever opp til navnet sitt, for jeg syns de virker veldig fine, men som sagt litt støy og de koster litt..

Takker for mye svar, har iallefall en viss pekepinn på hva folk er fornøyd med..

Hans-Ole, fikser du flere gode priser hos de?

Jeg kan stikke innom og høre for resten av klubben dersom det er av interesse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan stikke innom og høre for resten av klubben dersom det er av interesse.

Det er det nok helt sikkert interesse for! Er vel flere her i lokallaget som bruker litt dekk i løpet av en sesong :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.