mulighet for fjernkontroll og "tungstartet"?

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg A6 2.5TDI quattro 96 mod., på denne bilen er det orginal alarm, startsperre og sentrallås men ingen fjernkontroll!!? Teit løsning spør du meg, så jeg lurer på om noen vet om det går an å få montert fjernkontroll på dette på en grei måte?

 

Lurer også på det er normalt at disse bilene er litt "tungstartet" når motoren er kald og temperaturen er som på en vanlig sommer her i tromsø, 8-14 grader ellerno i den duren. Reagerte på at jeg måtte dra motoren rundt endel runder før den starter i forhold til bensinmotorene jeg er vant med, står jo også i instruksjonsboka at den ikke gløder når det er over 8 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være at den ikke gløder. Uansett er en dieselmotor treigere å starte enn bensinmotorene. I tillegg har jeg vært borti noen biler der pumpa har vært litt bortstilt, og da har bilene vært litt tungstartet og den har også gått dårligere enn den skal.

 

Anbefaler deg å ta kontakt med et verksted som kan diesel. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg skal få sjekket pumpa ja, Kom akkurat på at det er noe mer som er litt merkelig med bilen! Hvis jeg gir litt for brått gass når jeg skal akselerere i 4-5-6 giret og det er litt motstand (oppoverbakke feks.) så begynner det bare å dure i hele bilen. Har testet på forskjellig turtall også. Det skjedde et endel ganger når jeg skulle kjøre forbi noen på hjemturen med bilen, og det kan jo neppe være helt rett!? Forrige eieren sa at det var chipen som gjorde det..

 

Må vel bare stikke innom et verksted til uka å høre om det går an å snakke med noen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en 2,5 tdi en gang som var vond å starte på sommeren slik som din.

Hadde den på møller så de stillte inn igjen dieselpumpa riktig, og da ble den bra igjen. Har også hørt at det kan være utslitte dysespisser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.