Godkjenning av 20v\10v turbo i 20v coupe quattro typ85

Anbefalte innlegg

Har en coupe quattro type 85 som er godkjent ombygd til 20v 7A motor med 170hk og 2,3l i vognkortet. Jeg skal ha turbo motor i bilen her og prøver å finne ut hvilken en jeg skal putte i. Det som er viktig for meg er at jeg MÅ få godkjent motoren..

 

Var å snakket med fyren som jobber på Trafikkstasjonen her, (gammel gubbe) og han mente jeg fint kunne godkjenne hvilken som helst motor i bilen så lenge jeg ikke overskred 170hk og 2,3l. Nm spilte ingen rolle.

 

Så til spm mine:

 

-Mener å hørt at man kan få godkjent 10% mer hester ut fra org. uten problem? Stemmer dette? Det betyr jo at jeg kan putte inn en KG 10v turbo motor i den (170x1,1=187hk).

 

-Hva med å strupe ned en 20v turbo, slik at den yter maks, 170hk eller da 187hk? Eller er det slikt at biltilsynet kun ser på hva motoren yter orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MC og KG vil du kunne få godkjent dersom du har en fin dialog med tilsynet som skal godkjenne. Men de ser på hva motoren yter orginalt ja, så nedstruping hjelper ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva hvis man skulle bygge en motor fra bunnen av, får så å godkjenne den. Hvordan er praksisen her da? Må være mulig å få godkjent en selvbygd motor??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva hvis man skulle bygge en motor fra bunnen av, får så å godkjenne den. Hvordan er praksisen her da? Må være mulig å få godkjent en selvbygd motor??

De tar utgangspunkt i motorkoden så å få godkjent en nedstrupet 2.2 20VT er nok værre enn å få godkjent en 10V som opprinnelig har mindre enn 170hk +10%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vell gå for en 10v turbo da! Men jeg skal undersøke dette litt nærmere med biltilsynet før jeg går til innkjøp av motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En MC har 165 hk (med katalysator), så det skulle jo være utmerket! Uten katalysator henter du fort 20 hk ekstra på denne motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En audi 90 jeg hadde tidl. (og rudi) hadde en WS installert. denne var godkjent med org. bremser. Ifølge vedkommende jeg kjøpte bilen av (som fikk den godkj.) var tuv på bremsene til 167 hk. Men karen på tilsynet mente at de 3 hk over var en grei sak så den ble godkjent.

Som per sier er en MC et bra alternativ for en 10V (WS er vel ikke solgt i norge), og 200 hk er bare noen få mods unna!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.