#1 Skrevet August 14, 2005 History As close to a GTO car as we will ever own. As the factory crushed three of the five original GTO cars some time after the close of the season. The remaining two are in Factory hands and not for sale. However one of the cars #5 was sent to Audi Sport South Africa in 1990 to develop Audi South Africas next generation Wesbank Modified car, The S4. The Audi 80/90 body of the GTO car not being sold in South Africa could not just be raced as the 200 Trans Am was. So Audi Sport SA undertook the project to build an S4 GTO car. The car is basically a GTO car in S4 body work. We bought the car from Ashley Landman of Ashleys fine cars in Cape town South Africa in 2000. Specifications Cylinders 5 Inline Displacement 2190 cc Bore and Stroke 81mm x 85mm Torque 720 Nm at 6000rpm Output 720bhp at 7500 rpm Number of Valves 20 Drive Permanent four-wheel drive Clutch Twin dry plate Number of Gears 6 Brakes Ventilated discs, 330mm front and rear Suspension Double-wishbone at front and rear Steering Power-assisted Tyres Goodyear 25.5 x 14 x 17 Length 4800 mm Width 2000 mm Height 1221 mm Wheelbase 2537 mm Track 1680 mm front, 1680 mm rear Weight 1206 kg First Race Miami, March 5, 1989 Hentet herfra: http://eurospecsport.com/s4-gto.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2006 Gammel tråd, ufortjent lite respons! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2006 Värfår,värfår!!!?? hehe:tilber: :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2006 Gammel tråd, ufortjent lite respons! Det har du jaggu helt rett i! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2006 Hm, noen har jobba for å få en S4 ned i 1200 kg..... Noen som vet hvor lett en S4 kan bli dersom man hiver ut alt uvesentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2006 Hm, noen har jobba for å få en S4 ned i 1200 kg..... Noen som vet hvor lett en S4 kan bli dersom man hiver ut alt uvesentlig? Er bare en måte å finne det ut på det En gal Svenske driver på å skal få en S2 coupe ned i under 1000 kg !!!! Tror det krever en del karbon for å si det slik. Bakluke,dører,skjermer osv osv osv. Plexi-vinduer av tynneste sort.....listen kan gjøres lang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2006 Bildet er blitt vist før, og viser utmerket godt hvor enkelt man får en "S4" på slankefarmen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2006 He He trur eg hadde lurt godt vist eg hadde fått den inn på verkstede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...