Hjelp angående fjører og dempere...

Anbefalte innlegg

passer bilstein dempere på kw fjører? eller må jeg kjøpe hr fjører for å bruke bilstein? hva ville folket kjøpt, koni eller bilstein? det som står på bilen nå er 65/40 KW og gule koni. er misfornøyd for bilen er alt for stiv, da det er ganske dårlig vei der jeg bor. har derfor lurt på bilstein fjørene som jeg har hørt at det skal vere mer komfort i enn gule koni. er røde koni noe å vurdere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å slakke av på demperne det...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er gåent venstre bak, trenger å kjøpe nytt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle vel passe det ville jeg tro, om det du har nå ikke er justerbart da?

Jeg ville gått for Bielstein, noe som er bedre enn det tror jeg du skal lete lenge etter : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er billigeste plassen å kjøpe koni på? tenker på røde da, er vel en del mykere enn gule. og bilstein demperene kosta 1500 kr pr stk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er billigeste plassen å kjøpe koni på? tenker på røde da, er vel en del mykere enn gule. og bilstein demperene kosta 1500 kr pr stk

Jeg og flere av medlemmene her bruker å handle Koni hos http://www.Rodin.no da vi har en kjempeavtale med dette firmaet.Kjapp og god service,bare si du er medlem i klubben her så ordne ting seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bielstein er dyrt, men det er til gjengjeld veldig gode også.

har ikke klubben rabattavtale med rodin da? Tror de selger koni der. Og har hørt at det ikke er så dyrt der. : smil : Er sikkert noen som kan bekrefte dette her?

EDIT: var noen som var raskere ja :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

auto-trio hadde forholdsvis rimelige bilstein dempere. hadde det på lager også.. 1100 kr pr demper bak + mva. skulle få begge bak for 2500 + frakt inkl mva. Jeg får ta en telefon i morra og høre med rodin hva nye dempere koster da.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Bilstein B6 Sport/B8 Sprint og Gule Koni er veldig "sportslig oppsatt", dvs de er laget for å absorbere støt så raskt som mulig. Du kjenner bare humpa en gang, men til gjengjeld hardt! Bilstein demperne er "verst" i så måte pga konstruksjonen(monotube gass) mens gule Koni(twintube olje/gass) går for å være litt mer komfortable på dårlig vei.

Fjærene har jo også en del å si for komforten, kanskje du skal vurdere et senkesett som senker likt foran og bak? Framtung Audi og blodsenk er ofte en dårlig kombinasjon...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. Jeg var nettop på biltilsynet og fikk sjekka under bilen. Han fant ingen foringer som var gåen, men mente at jeg burde valse skjermene mine, og spurte selvfølgelig etter godkjenning på eksos, senk, osv... :) Hadde papirene i orden heldigvis så da gikk det greit. Kan jo nesten bestille dempere med en gang da egentlig? Gule koni som er stilt mykest er vel kanskje det beste valget slik jeg forstår?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal satse på 40mm HR fjører og gule Koni dempere, når jeg får råd. Noe 60/40 senk blir jaffal ikke tale om. :) Jo, kanskje 60 bak og 40 foran. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.