Anbefalte innlegg

Har byttet servo på bilen min idag. den nye servo`n hadde ikke det ene utaket som går bakover til nivå reguleringa. så jeg koblet ikke til denne. har det noe og si?

Skal ha på senkesett på bilen, men må jeg bestille spesielt til denne bilen pga nivå regulering. eller kan jeg bare bruke vanlige senke fjører til v6 quattro avant?

 

Har ingen interesse av og ha det nivå greiene, er vel ikke vits med det siden jeg skal senke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er bremseservo og bremseregulering det er snakk om?

 

Dersom du ikke har den påkoblet vil bremsene bak være like svake uansett hvor mye last du har inn i bilen.

 

Dersom du senker bilen vil bremsene bak få mer krefter og dermed må den justeres så du ikke får låste hjul bak på vinterstid feks. Det er ikke spesielle senkesett pga denne.

 

Biler uten bremseregulering skal i utgangspunktet ikke stå på eu-kontroll. Dette gjelder ikke om det ikke er på bilen fra før.

 

Vanskelig å forklare, men håper du skjønner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope er nok noe nivå\høyde regulering bak. fulgte det røret ifra servo pumpa. bakover inn til en fordelings sak.Som går til en tank lignendes sak under bilen. en ved hver bære arm så en slange ifra hver av dem og opp til toppen av støt demperen bak : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Knut Arne, han snakker ikke om bremsene. Han snakker om høyderegulering av baken av bilen.

Om du kobler denne av pumpa vil jeg anta at bilen blir en smule lav bak hele tiden, uten at jeg har satt meg så godt inn i hvordan dette fungerer. Du kan aldri bruke senkefjærer som ikke er ment for nivåregulering bak. Det enkleste du kan gjøre er vel å hive ut hele nivåreguleringa og få tak i noen brukte fjærbein/seter/dingser fra en bil uten nivåregulering. Siden du skal senke så får du jo som du sier ikke bruk for reguleringen uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja noe sånt jeg regna med. men får se om jeg kan få tak i hele fjær benet bak, men hadde vært enklere og sluppet og bytta hele fjær benet da. men blir nok som du sier lavere bak hele tiden når det ikke har noe trykk. har ikke kjørt med bilen enda. bytta servo pumpa istad uten og kobble til nivå greiene bak, men har ikke kjørt med bilen enda. skal bruke bilen i morra. så får se hva som skjer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Knut Arne, han snakker ikke om bremsene. Han snakker om høyderegulering av baken av bilen.

 

Da har jeg lært noe nytt idag og. :D Hvordan fungerer denne reguleringen? Pneumatisk? Kan den justeres fra kupeen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett noe knapp i bilen. så det er vel en føler på bak akselen at jo mere den synker ned,(mere vekt baki bilen) desto mere olje trykk slipper ventilen inn i støt demperene. sånn jeg har forstått det hvertfall. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget interessant tråd :)

 

Tenkte ikke på dette jeg, men bilen min er stappet med det meste av utstyr. Etter jeg bytta dempere hos et verksted sank bilen ned ca 2 cm bak. Spørsmålet er da om det kanskje er nivåregulering på bilen min og dem monterte dempere uten nivåregulering?

 

Det bør vel da gå ann å kunne se spor etter nivåreguleringa om det er slikt på bilen min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har 3 stk slange tilkoblinger på servo`n din så har du nok nivå justering bak. den nye servo pumpa jeg fikk hadde bare to tilkoblinger. den ene som er til nivå reguleringa står akkurat på toppen av servo pumpa. og går ned på høyre side av motoren (hvis du står forran og ser ned på motoren)

 

En annen måte er jo og jekke opp bilen bak og se på toppen av støt demperen om det går en slange inn der. men hvis dem har tatt det bort så henger vel kannsje slangen løs der ell hva dem kan ha gjort med den. : rolleyes håper det hjalp deg litt. dette er nytt for meg så har ikke så mye greie på det selv. prøvde bare og titte på det istad for og se om jeg kunne kjøre uten den koblinga på servo`n.

 

og hva skjer så når man skal montere senkesett. : rolleyes

 

men så på powerzone sine nett sider at det var eget senkesett til biler med nivå. men kannsje det hadde gått og kjøpt nye dempere og fjører til ikke nivå og det hadde passet. uten at man må bytte fjør benet bak. og ikke tenke mere på det nivå systemet. hvis man ikke vil at det skal virke da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.