hvor stor felg størrelse før subbing??

Anbefalte innlegg

hvor stor felg dim. kan eg ha på golfen 2 gti'en min uten og måtte valse hjulbuer og sånt?? : klø :

har en følelse av at det er plass til 16", men er ikke helt sikker

bilen er senka 60/40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7,5" burde gå greit, har en kompis som har 9x16 og det måtte litt valsing til.. :) han har senka 80/60 eller noe sånt tror jeg. på ex golfen min hadde jeg 7,5x15 og det var ingen problemer så 7,5x16 går nok fint. Har aldri prøvd 17 men det er ganske vanlig tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer også veldig an på dekkdimensjon. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*dekkdim

*bredde på felg

*innpress på felger

*senk på bilen

*stivheten på senkesettet

Mange faktorer som bestemmer felgstørrelser... Går fint med 18" men da må man tenke seg litt om... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*dekkdim

*bredde på felg

*innpress på felger

*senk på bilen

*stivheten på senkesettet

Mange faktorer som bestemmer felgstørrelser... Går fint med 18" men da må man tenke seg litt om... ;)

har for øyeblikket 195/50/15 dekk men har lyst til og øke til 205/50

bilen er senket 60/40

har gule koni rundt om med jamex fjører visst eg ikke husker helt feil : rolleyes

demperene står på det mykeste for øyeblikket men skal nok justere dem litt så de blir litt stivere.

ut i fra disse opplysningene tror dere at eg får plass til 16x7,5" uten noe form for valsing og at det subber?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut i fra disse opplysningene tror dere at eg får plass til 16x7,5" uten noe form for valsing og at det subber?? : klø :

7-16 ET40 med 205/45-16 Falken pleier å gå greit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har for øyeblikket 195/50/15 dekk men har lyst til og øke til 205/50

bilen er senket 60/40

har gule koni rundt om med jamex fjører visst eg ikke husker helt feil : rolleyes

demperene står på det mykeste for øyeblikket men skal nok justere dem litt så de blir litt stivere.

Tror nok 7,5x16 kan subbe litt i de verste dumpene hvis ikke bilen er svært stiv, spesielt hvis man ikke gjør noe som helst med skjermene hverken foran eller bak.

Å bytte til 205/50 15 fra 195/50, vil bare føre til at hjulene blir ugunstig store og sålenge felgen er den samme, vil dette ikke bli noe kulere, bare høyere dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 7.5x16 ET35 på golfen min, uten senk men med 215/40-16 . så subba dette i humper etc

med senk (ca 60mm++) kappa hjulbuer osv.. subba ikke, men så har jeg tenkt til å kjøpe nye framdekk.. gå til 195/50-16 .. sporer ikke så mye som 215 gjør!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.