Anbefalte innlegg

Hei, bilen min skal jo være galvanisert, men allikevel er det litt rust på den, beskytter det kun mot gjennomrusting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke slik at det ikke skal ruste sålenge området ikke er skadet da?

med en gang det kommer en liten skade i lakken som i tillegg kommer seg igjennom galvaniseringen så begynner det å ruste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Galvanisering er ingen garanti mot rust, det er bare et belegg som forhindrer og forsinker prosessen. Som nevnt, er det en liten "punktering" i zink-laget så begynner det fort å ruste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en slik en jeg og å den rustet rett bak framhjula der hvor lakken var slitt av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en slik en jeg og å den rustet rett bak framhjula der hvor lakken var slitt av

 

Det har jeg og problemer med : bh : Har fått pussa det bort og lakka på nytt.

Noen tips for å få det til å holde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite lag tectyl? Har brukt det på min, pga at det blir litt steinsprut o.l. pga breie dekk forran, og da hjelper det med den tectylen som er litt tykk/seig :)

Du ser ikke det heller. og om du vil, kan du jo bare lakke over tectylen igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått litt rust på min under høgre siderute bak (stasjonsvogn). Regner med jeg tar ut ruten pusser ned å lakke op ijenn... det er vell det beste å det som gir best resultat?=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tectyl er ikke overlakkerbar, i alle fall ikke den som brukes som understellsmasse/rustbeskyttelse. Men Brunox er det, og det skal visstnok funke bra. Bruker det selv, men har ikke lang nok erfaring med det til å bekrefte dette. Det er også å få zink som man pensler på (ikke biltema), og dette vet jeg funker da jeg brukte det på hjulbuene på coupe gt'n min, som ikke var galvanisert. Men har det en gang rustet, kommer det som regel tilbake igjen :(

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.