18", 19" eller 20" til A4 Avant

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har nylig kjøpt meg min første Audi og vurderer å byttet ut felgene. Har nå noen Stilauto felger(tror de heter SR300) i 18". Usikker på bredden. Det har seg desverre sånn at senterkoppene(plastikk drit) er defekte. Har prøvd å få tak i disse uten hell + at felgene har noen dype hakk og riper. Hvordan er det å reparere felger? Er det kun noe som lønner seg på dyre felger?

Hva er evt. alternativene jeg kan se på. Har nå altså 225/40 18" hva dekkdimensjon må jeg bruke på 19" og 20" felger(samme bredde på dekk 225). Noe spesielt jeg må tenke på?

Bilen er altså en 1999 A4 Avant 2.8 Quattro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha 19" så er det 225/35/19

Skal du ha 20" så er det 225/30/20

Du burde vurdere felgvalget litt utifra hva slags veger du kjører på, om det er litt dårlige veger med hull o.l. så kan det bli dyrt med store hjul med lav profil, pga at de ikke tar i mot like mye fra støt som mindre felger med større profil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! Jeg kjører selv på 20" på min A4, byttet fra 18". Syntes ikke det var så voldsomt forskjell på komfort, men som nevnt er de nok litt mer utsatt for skader både fra slag og kanter. Men det er jo ikke værre enn å svinge utenom!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen 245/30-20 dekk og felger som har sittet på en 1999(?) S4.

Det gikk, men noe måtte moddes foran.

Og med så lav profil som nevt før i tråden så burde du kjøpe felger med god kvalitet! Feks mine BBS Lemans;) Dette er felger som tåler MYE juling!!!

http://www.utopiacar.se

S4 lemans1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha 19" så er det 225/35/19

Skal du ha 20" så er det 225/30/20

Du burde vurdere felgvalget litt utifra hva slags veger du kjører på, om det er litt dårlige veger med hull o.l. så kan det bli dyrt med store hjul med lav profil, pga at de ikke tar i mot like mye fra støt som mindre felger med større profil.

Jepp riktig og kan legge til at 235/35 19 også fungerer helt fint på bilen din. Da er jo også utvalget og prisene på dekk bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen 245/30-20 dekk og felger som har sittet på en 1999(?) S4.

Det gikk, men noe måtte moddes foran.

Og med så lav profil som nevt før i tråden så burde du kjøpe felger med god kvalitet! Feks mine BBS Lemans;) Dette er felger som tåler MYE juling!!!

http://www.utopiacar.se

Hvor mye skal du ha da petter ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange svar, spørs vel om det ikke bli litt handling snart. Men nå er det jo snart på tide å sette på vinterskoene, så det bli vel ikke nye felger før til sommeren.

Og hvis man skal ha 235 dekk, kan man klare seg med samme bredde på felgen som med 225? Usikker på hvor brede felgene jeg har nå er, men tror de er 18" x 7,5"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.