#1 Skrevet August 15, 2005 Jepp, sorry men detta plager meg endel. Bilen duger hvis det nevnes regn på radioen. Skal nevnes at det forsvinner så fort jeg bruker AC, men det skal da ikke være slik. På min gamle 80 var det ikke slik, ikke hadde jeg AC heller men hadde jeg ikke hatt ac på denne så kunne jeg latt den være hjemme. Jeg har nettop byttet pollen/kabin filter (ikke kull) uten at det hjalp, jeg har ingen synelige lekasjer eller fuktige steder inni bilen. Hvis du også skulle være så uheldig at du har fugtig klær eller hår så begynner det jaggu da også. Hva kan detta være? vil kull filter virke bedre? Kan man vaske vinduene med ett stoff som gjør at det ikke dugger? Eller er det rett og slett bare romerike som er slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2005 Siden du har AC, så har du også resirkulering. Kontroller at spjeldet som veksler mellom friskluft og resirk fungerer som det skal, hvis det er låst i resirk pga defekt motor (ikke et uvanlig fenomen), så vil vinduene dugge hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2005 Og hvis du har lyst til å gå for den kjappe løsningen får du kjøpt noe å vaske vinduene med på Torshov f.eks. For utvendig bruk heter det Rain-X, vet ikke helt hva den heter for bruk på innsiden, men det er omtrent samme suppa. Tror det er noe silikonbasert opplegg, har testet begge, fungerer utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2005 Det fins en Rain-X for innvendig bruk også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2005 Siden du har AC, så har du også resirkulering. Kontroller at spjeldet som veksler mellom friskluft og resirk fungerer som det skal, hvis det er låst i resirk pga defekt motor (ikke et uvanlig fenomen), så vil vinduene dugge hele tiden. Takker for alle svar! Jeg har sjekket at den suger luft under hanske rommet når du slår på resirk, men den slutter hvis du slår den av. Så det virker som om resirk motoren flytter spjeldet slik det skal. Rain X ja... husker ett vanvittig bra produkt på tv for endel år siden. "Astonish" med den kunne de bruke damp maskin rett på speilet uten at det ble dugg, synn jeg ikke tenkte på det for 15 år siden da hadde jeg hatt en slager nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2005 Er det lenge siden du byttet pollenfilter? Dette skal byttes minst hvert annet år, og hvis dette er tett får du problemer med dugg på innsiden av rutene. Byttet dette på a6'n til mor og far og problemet var borte. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 16, 2005 Er det lenge siden du byttet pollenfilter? Dette skal byttes minst hvert annet år, og hvis dette er tett får du problemer med dugg på innsiden av rutene. Byttet dette på a6'n til mor og far og problemet var borte. mvh EW byttet for 2 måneder siden uten at det hjalp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2005 Hvis det er så ille som du skal ha det til så må det ligge ett problem i inn/utluftingen av kupe eventuelt at dørken din er full av vann. Det blåser frisk ut av luftdysene dine så da kan det være utluftningen som er problemet her da. Utluftnigen er lokalisert bak som regel, i høyre/venstre hjørnet helt nede i bagasje rommet, du ser dem bak fangeren eller løfter opp teppe og titter. Sjekk at disse ikke er sperret for og at dem er inntakte og fungerer. Vann i dørk kan det også være, men da må du løfte opp teppe ditt og kjenne under om det er vått der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...