Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med dekkslitasje på min Caravelle.Høyre framdekk blir slitt ned på ytterkant. Skiftet styrestag på beggesider + forhjulsstillingskontr. 2 ganger. Noen som vet hva som er feil? Den sporer veldig. Dekk dim. 235/45-17. Noen som vet om jeg kan gå ned på breddedim. og opp i profil? Trenger ideer. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har sjekket avbalansering og lufttrykk? Caravelle bør ikke spore så veldig mye med 235, vil jeg tro da, siden det er forholdsvis stor akselbredde på bilen.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har sjekket avbalansering og lufttrykk? Caravelle bør ikke spore så veldig mye med 235, vil jeg tro da, siden det er forholdsvis stor akselbredde på bilen.

mvh

EW

Ja mener jeg er veldig påpasselig med lufttrykk. Fått mange forskjellige svar på spørsmål hvor stort trykket skal være, men jeg bruker det som står i intr.boka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mener jeg er veldig påpasselig med lufttrykk. Fått mange forskjellige svar på spørsmål hvor stort trykket skal være, men jeg bruker det som står i intr.boka.

Men i instruksjonsboka står det sikkert ikke noe om lufttrykk til denne dimensjonen dekk? Og ulike dekkdimensjoner krever ulike lufttrykk. Og jeg vil anta du har kjøpt dekk som er beregnet på "varebil", 10-lags dekk eller hva det kalles. Har du ikke det så må du ytterligere opp i trykk for å kompensere for mindre kraftige dekksider. Du kan eventuelt sjekke om Mercedes Vaneo leveres med denne dekkdimensjonen og om det er oppgitt lufttrykk for den med de dekka. Den har omtrent samme lasteevne og egenvekt som caravelle.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo igjen.Takk for tips. :) Har fyllt i mer en det skal være.Får se om det hjelper. Har også hørt om flere caraveller som har lignende slitasje. Går det ikke ann å ha så breie dekk på caravelle? I så fall hva er da brukbar dim. på 17" felg, eller andre dekk typer. Andre caravelle eiere som har vært borti samme problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.